Alla inlägg under oktober 2016

Av Karsten - 30 oktober 2016 21:57

Ju mer jag läser om GW:s romanfigur Evert Bäckström dessto roligare och realistiskare blir han, jag undrar hur många Evert Bäckström vi har inom den svenska poliskåren? Hur många genomkorrupta snutar det finns? Bäckström har inga skrupler alls, han tar varje chans att tjäna några tusingar. Fet och välmående av all mat låter han sig sedan uppvaktas av kåta fruntrimmer, hade han funnits i verkligheten hade han vid detta laget varit död i hjärtinfarkt av allt knullade och all sprit han själper i sig. Det är besök på Operakällaren och middagar med den mest osannolike zigenare jag läst om i någon roman. Mig veterligt finns inga zigenare med kunskaper i den ryska adelskalendern och specielt familjen Romanov, som ägnar sig åt handel med rysk konst. Figuren GeGurra föddes som Juha Valentin Andersson Snygg, ett typiskt finskt zigenarnamn. Jag har träffat och lärt känna många zigenare i mitt liv, de flesta kan nätt och jämnt skriva sitt namn och stava sig igenom kvällstidningarnas rubriker. Men Leif GW har skapat den mest otrolige figuren inom svensk deckargenre, Gustav G:son Henning den konstintresserade och kultiverade zigenaren. Kommer att tänka på en halvzigenare som jag kände en gång i livet, Greve Gustav Hansson en av Malmös mer prominenta amfetaminmissbrukare, död sedan flera år tillbaka. Det enda han kunde göra var att piska upp sina fruntimmer och sätta nojor på folk. Jag tror att om GW och jag slog oss ihop hade vi kunnat skriva den mest realistiska romanen om svensk kriminalitet som gjorts.

Av Karsten - 30 oktober 2016 20:13

I morgon får allt polisen hålla koll på alla Lunds spykopater för då kommer påven på besök. Det lär bli trångt i lilla Lund, det är allt en herrans tur att man inte bor kvar där. Hörde på nyheterna att någon galen feministiusk präst tyckte att det får vara slutgullat med påven för han har inte den rätta kvinnosynen. Fågan är om de svenska feministerna har den rätta kvinnosynen? Så vitt jag kan se det så är alla kvinnor jäviga i denna fråga. Själv har jag alltid ansett kvinnliga präster vara ett otyg, de har inte i predikstolen att göra om ni frågar mig men det är ju inte många svenska män som vågar säga sin mening om detta längre. 


Skulle jag själv gå och bli kristen så hade jag valt att bli katolik eller ortodox då dessa två rikningar är de enda som har kvar lite av den sanna kristendomen. Den svenska kyrkan är idag ett skämt och tycks mest bestå av kvinnliga präster. Jag träffade rätt många sådana när jag läste i Lund då vi hade en del föreläsningar ihop med teologerna, de var de galnaste fruntimmer jag någonsin stött på. De saknade all kontakt med verkligheten. I stort sett betraktade jag hela universitetet som en enda stor skyddad verkstad. Minns en kvinna som studerade spiralornamentik på arkeologen när hon inte satt på Sant Lars (dårhuset i Lund). Det är nog bara på matematicum och teknicum som man kan hitta någorlunda vettiga studenter och lärare, hela den humanistiska sidan vimlar av dårar.

Av Karsten - 30 oktober 2016 15:00

Nuär det Halloween och alla djävla psykopater är ute och härjar iklädda clowndräker, det senaste i den branchen. Ja utom i Lund förstås för där finns inga psykopater bara spykopater. Det vet ni väl hur Spyken i Lund fick sitt namn? Historien förtäljer att en lektor eller liknade vid universitetet sa att man nu fått ett nytt ämne, spykologi. Vid förra seklets början var ämnet psykologi ganska nytt och okänt, i all synnerhet här uppe i Norden bland de obildade bönderna så det bar sig inte bättre än att det kallades spykologi. Hur vida detta är sant eller inte vet jag ej, men en skola i Lund bär än idag namnet Spyken. 


För övrigt anser jag att det här med Halloween-firande är ett oskick en amerikansk sed importerad bara för att affärsmännen ska få sälja sin skit i form av pumpahuvuden i plast, plastskelett, häxdräkter och annan skräckparafernalia. När jag själv var barn firade man Allhelgonafton och tände ljus på de dödas gravar. Kommer inte ihåg när man började med Halloween, någon gång i början av 1990-talet eller slutet av 1980-talet. Det började ganska blygsamt men växte snabbt till en ren plåga. Kommer några ungar och ringer på min dörr så har jag godis preparerat med cyanid.

Av Karsten - 30 oktober 2016 00:38

Sveriges i särklass falskaste parti är utan tvekan Sverigedemokraterna, sedan partiet övertogs av den lilla maffia från Skåne och Blekinge har det utvecklats till de störta hycklarna i riksdagen. Till och med jonas Sjöstedts kommunister framstår som trovärdigare än SD. Att tro att en röst på SD är en röst på minskad invandring kan visa sig katastrofalt, detta parti redovisar inte längre var det står i olika frågor. De ändrar ständigt inriktning, för tillfället kallar de sig socialkonservativa. När jag gick med i partiet var det ett klart uttalat nationalistiskt parti som tyckte att "Sverige åt svenskarna" detta har ändrats totalt under den falske Jimmie Åkesson. Jag glömmer aldrig när jag träffade denne falske profet för första gången, det var på en marknad i Sjöbo eller Kivik och jag minns hur han blängde surt på mig. 


Den som idag röstar på SD vet egentligen inte var han eller hon lägger sin röst, det kan i princip vara ett stöd till en borgerlig regering som vill fortsätta att privatisera och sälja ut våra gemensamma egendomar. SD är ett ruttet toppstyrt parti som är i total avsaknad av inre demokrati, det styrs av en liten klick välavlönade politruker som är experter på uteslutningsärenden och på att fabricera falska bevis. Det är beklagligt att de åtnjuter så stort förtroende i alla opinionsmätningar det är bara ett bevis på att väljarna inte förstått vad för sorts parti det har blivit. Man får innerligen hoppas att det innan valet 2018 dyker upp ett ärligare och trovärdigare nationellt allternativ som på allvar vill ta itu med "flykting" - frågan.




Av Karsten - 30 oktober 2016 00:07

Vidrigare hycklare än amerikanarna får man leta efter, man demoniserar nazisterna samtidigt som man utnyttjar deras vetenskapliga resultat. Efter kriget tog man hand om alla resultat som Luftwaffre kommit fram till genom att använda koncetrationslägersfångar i höghöjdsexperiment. Doktor Sigmund Racher testade hur det låga lufttrycket på hög höjd påverkade människan genom att utsätta fångar för lågtryck i undertryckskammare, dessa resultat låg sedan till grund för den amerikanska rymdforskningen och utformandet av rymddräkter. Man har aldrig gett äran åt de tyska vetenskapsmännen utan försökt ge bilden av att det var amerikanska ansträngningar som tog människan till månen. I realiteten kan vi tacka Adolf Hitler för det amerikanska och ryska rymdprogramet.


Nu i efterhand försöker man pådyvla nazisterna allehanda omänskliga experiment, som att ge sina soldater metamfetamin. Hela andra världskriget utkämpades med droger både från axelmakternas sida och från de allierades. Tyskarna använde Pervitin medan de allierade använde Benzedrin, båda preparaten är en form av amfetamin. Påståendet att Hitler använde amfetamin redan före kriget är ren och skär lögn precis som att Göring skulle ha börjat med morfin redan efter första världskriget. Göring började inte med morfin förrän han sårades svårt vid ölkällarkuppen i München 1923 och försökte flera gånger bryta sitt missbruk. USA är mästare på att ge en lögnaktigf och falsk bild av sina fiender både då och i nutid. 


Det finns all anledning att hata och misstro USA, då det är en nation av fräcka lögnare. Många amerikanska "historiker" har inte större trovärdighet än bröderna Grim eller H.C Andersen. Själv finner jag USA vara en motbjudade nation befolkad med bastardiserade "undermänniskor". Min högsta dröm är att under min livstid få uppleva USA:s kollaps och totala fall. Att få se dess folk gå under i svält och fattigdom samtidigt som Kina reser sig som den nya stormakten i välden. Jag skiter blankt i vad pajasarna här hemma i Sverige tycker och tänker, de slickar alltid det rövhål som för tillfället luktar bäst. Min framtidsvision är att Ryssland och Kina ingårt en allians som kommer att krossa både EU och USA.

Av Karsten - 29 oktober 2016 20:55

Alla de nya Simpsons avsnitten suger, de är både dåliga rent innehållsmässigt och rent konstnärligt är de tecknade utan känsla. Jämfört med 1990-talets Simpsons är de rena skiten, de påminner mest om massproducerd japansk aninme tecknad i Korea. De allra tidigaste Tracey Ullman Simpson är allt för amatörmässigt gjorda medans de tidigaste halvtimmesavsnitten har en charm och humor som bara något som är nytt kan besitta. Jag är djupt besviken på de nyaste Simpsonavsitten, de saknar personlighet de är platta och känns trötta. Man märker att de är massproducerad skit som vilar på gamla lagrar. Lägg heller ner Simpson än att köra dem i botten.

Av Karsten - 29 oktober 2016 10:44

Elake Karsten har alltid gillat krigsleksaker, speciellt sedan de förbjöds att säljas på 1970-talet efter påtryckningar av kärringmaffian. Dinky Toys har gjort en fantastisk samling realistiska militärfordon som började tillverkas redan före andra världskriget, tillverkningen återupptogs 1946 och fortsatte fram till 1980-talet då Meccano-fabriken i Liverpol lades ner. De Dinky Toys man kan köpa idag är skit tillverkad i Kina.


   

Dessa båda föremål började tillverkas före kriget och tillverkades sedan en kort tid efter kriget. Luftvärnskanonen är en av mina favoriter då den är utomordentligt välgjord med uppfällbara sidostycken och en liten skruv som man kan sänka och höja pipan med. Dinky Toys militärfigurer är väldigt sällsynta och svåra att hitta, de flesta som säljs idag är kopior gjorda i typ tenn, så ej den stående figuren den har jag själv gjutit i äkta silver och sedan målat.

Av Karsten - 28 oktober 2016 23:53

Elake Karsten vågar stå upp mot korruption ocvh massmissbruk, även om det innebär att han kanske fängslas och anklagas för rasism eller någon annan diffus anklagelse. I dagens Sverige är det många som har insett att vi lever i ett ojust samhälle där inkompetenta politiker kvitterar ut oskäliga löner och traktamenten. De står i riksdagen och snackar skit och träter om småsaker. Detta kallar man demokrati och parlamentarism, jag kallar det bedrägeri och skojeri. Ju fler som genomskådar politikernas bluffar och skitsnack desto större chans att vi kan få till stånd en förändring i samhället. Förändringen måste komma underifrån, från folket för att fågenomslagskraft, detta är politikerna livrädda för då de bara är intresserade av att försvara sin egen priviligierade ställning.


Vi har ett politiskt system som motarbetar folket och folkets känsla för rättvisa och frihet. Man vill cementera de politiska system vi är slavar under idag. Tro inte Sverigedemokraterna är någon räddning, de är lika genomruttna som de övriga partierna. Det handlar bara om att fortsätta sitta vid det dukade smörgåsbordet och äta av den mat folket betalar för. Politiker är de värsta parasiter vi har i samhället. Ju fler som vågar stå upp och protestera och kritisera desto svårare blir det för det politiska etablissemanget att försvara sina privilegier.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards