Direktlänk till inlägg 17 november 2016

Fler besökare på bloggen

Av Karsten - 17 november 2016 10:35

Verkar svårt att få många besökare om man inte kopplar bloggen till Facebook och Twitter, men jag hatar både Facebook och Twitter och vägrar konsekvent att följa denna trend. Från början tyckte jag även bloggar var löjligt, men sedan startade Metrobloggen och det var ganska enkelt och lätt att få många besökare. Trenden verkar vara att ju oseriösare innehållet är desto fler läser det, dessa oräkneliga modebloggar verkar ha hur många besökare som helst. 


Jag har alltid skrivit rakt ur hjärtat vad jag tycker oavsett vad som för tillfället anses politiskt korrekt. Det jag tyckte för två år sedan är PK att tycka idag, då för två år sedan var jag både rasist och fascist. Ibland är det lite trögt att skriva, speciellt nu sedan min älskade hund försvann ur mitt liv. Saknaden efter honom är enorm och nära att knäcka mig totalt. Försöker ändå att skriva fyra fem inlägg om dagen. Eftersom vi lever i en turbulent värld saknas det sällan material att skriva och tycka om. 


Senaste gnället i TV:s nyhetsflöde är om alla dessa "ensamkommande barn" som fått avslag på sin asylansökan och gått under jorden och gömmer sig. De intervjuade en afghan som sa att han kommit till Sverige för att bli tandläkare!? Visst kom till Sverige så ska vi bekosta er utbildning och realisera era drömmar. Jag tror många som försöker ta sig till Sverige har en felaktig bild av Europa. De tänker inte på att det är våra föräldrar som genom sina skatter betalat så att VÅRA barn kan utbilda sig till tandläkare.


De flesta unga män (90 % är just unga män) som söker sig hit kommer från dysfunktionella samhällen där samhällssolidaritet är ett okänt begrepp, det är familjen och klanen som gäller. Varför ska vi ta ansvar för att dessa folk misslyckats med att bygga upp fungerande välfärdssamhällen? Ska vi bara tillåta att de kommer hit och per automatik parasiterar på den välfärd våra förfäder byggt upp och tar del av vårt utbildningssystem? Våra politiker är väldigt osolidariska när det gäller synen på ursprungsbefolkningen, vi förväntas bara anamma samma generösa hållning som politikerna själva har. Detta är en av anledningarna till att Trump valdes till president, folket har tröttnat på att bli behandlade som skit av sina politiker.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karsten - 30 augusti 2022 00:00

Mycket skit som händer i vårt förr så trygga samhälle. Har mest hängt på Twitter de senaste åren. Det jag gillar med bloggen är att man kan ta ut svängarna lite mer här samt att censuren inte är lika hård som på Twitter. Det är egentligen för djävlig...

Av Karsten - 6 maj 2022 02:14

Vad som präglar vår tidsålder är ytlighet. Det finns inget djup i tillvaron, de flesta människor ägnar sig åt flärd och flams, förutom de stackare som ägnar all sin tid åt att få ihop till livets nödtorft och det är rätt många idag. Var tog andlighet...

Av Karsten - 2 maj 2022 19:21

Britterna berömmer sig över att de segrade över de hemska nazisterna som utförde de mest diaboliska exeriment på levade människor i sina läger. Sedan visar det sig att dessa britter eller engelsmän inte är ett dugg bättre själva. 1957 skickade den ...

Av Karsten - 30 mars 2022 22:54

Att tro att Putin bara är ännu en i raden av galna envåldshärskare är att göra det enkelt för sig. Visst har han drag av galen diktator över sig, men han är nog slugare än så. Vladimir Putins bakgrund i KGB som kontraspion har satt sin prägel på hono...

Av Karsten - 30 mars 2022 19:49


Den flygplansformation bestående av två Su-24 Fencer eskorterade av två Su-27 Flanker påstås nu ha varit utrustade med kärnvapen. Attackplanet Su-24 Fencer är utrustat med 8 yttre bommar och saknar inre bombrum, så det måste vara dessa 2 plan som bur...

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards