Direktlänk till inlägg 24 december 2016

Äntligen är julafton över

Av Karsten - 24 december 2016 23:35

Jag tror aldrig att jag ätit och druckit så lite på en julafton som i år, men jag måste gå ner i vikt. En kvinnlig bekant var på besök, hon brukar komma hem till mig på julafton, hon var för övrigt och hälsade på även på lillejulafton. Det kändes bittert att fira jul för första gången på tolv år utan min hund, det blerv inte en riktig jul på något vis. Kanske satt han på den andra sidan och betraktade husse och förstod hur saknad han var. Det är för djävligt att hundar inte blir äldre än 10 - 15 år. Vet ej om jag ska skaffa en annan hund till våren, en hund fyller ens liv nmed sällskap och trofasthet. Blir svårt att hitta någon med samma egenskaper som den jag hade, så klok och så godhjärtad mot alla mindre hundaroch aldrig något skällande vid dörren. Blandrashundar är oftast de klokaste då de inte är inavlade. Jag älskade min hund och kommer att sakna honom fram till min död. 


God fortsättning på denna fjantigta komersiella helg.

 
 
Ingen bild

Maggan

25 december 2016 04:08

Det är sant att hunden är människans bästa vän. Min var liten med stamtavla men så klok och godhjärtad hon var den den enda anledningen till att jag orkade leva p.g.a sjukdom och tragedier i mitt liv.
Nu är jag för gammal att skaffa en ny.
Jag älskade henne mer än allt annat. En del av mig dog den dagen hon lämnade mig.
Sorgen tog mig så hårt, var nära att dö, hon räddade mitt liv från andra sidan hur konstigt det än låter. Skall berätta för dig, men det kan ej publiceras.
Din hund ser din sorg och saknad och vakar över dig.

Karsten

27 december 2016 19:46

Tack Maggan för någon som förstår mig, en hund kan bli en vän ock kamrat långt bortom vad vanliga idioter förstår. Min Sammi går inte att ersätta med en ny valp. Han var en själ och en ande som hela tiden inaktiverade med mig, han kunde ligga och titta mig i ögonen i en halv timme. Kändes kusligt ibland.

 
Hemmamammafru

Hemmamammafru

26 december 2016 06:02

Nån vaken och pratsam person här lr dött som vanligtr här lr ??!!...
Jag gillar att prata med alla folk oavsett ålder och kön !!!
Jag har psykiska problem så jag är hemma alltid med mina djur och tar en dag taget !!!
JAG BRUKAR VARA INNE PÅ NOUW DÄR JAG HAR MIN AKTIVA BLOGG !!!
KOM IN OCH KOMENTERA OCH SKRIVA MED MIG DÅ BLIR JAG GLAD !!!

http://hemmamammafru

Karsten

27 december 2016 19:33

Ja det var ju det jag sa, åt helvete med julen detta kommersiella jippo där folk äter sig till döds, de som inte super sig till skrumplever.
Och du Tomten ta din djävla risgrynsgröt och stoppa upp den i skitan som ett djävla lavemang.



Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karsten - 30 augusti 2022 00:00

Mycket skit som händer i vårt förr så trygga samhälle. Har mest hängt på Twitter de senaste åren. Det jag gillar med bloggen är att man kan ta ut svängarna lite mer här samt att censuren inte är lika hård som på Twitter. Det är egentligen för djävlig...

Av Karsten - 6 maj 2022 02:14

Vad som präglar vår tidsålder är ytlighet. Det finns inget djup i tillvaron, de flesta människor ägnar sig åt flärd och flams, förutom de stackare som ägnar all sin tid åt att få ihop till livets nödtorft och det är rätt många idag. Var tog andlighet...

Av Karsten - 2 maj 2022 19:21

Britterna berömmer sig över att de segrade över de hemska nazisterna som utförde de mest diaboliska exeriment på levade människor i sina läger. Sedan visar det sig att dessa britter eller engelsmän inte är ett dugg bättre själva. 1957 skickade den ...

Av Karsten - 30 mars 2022 22:54

Att tro att Putin bara är ännu en i raden av galna envåldshärskare är att göra det enkelt för sig. Visst har han drag av galen diktator över sig, men han är nog slugare än så. Vladimir Putins bakgrund i KGB som kontraspion har satt sin prägel på hono...

Av Karsten - 30 mars 2022 19:49


Den flygplansformation bestående av två Su-24 Fencer eskorterade av två Su-27 Flanker påstås nu ha varit utrustade med kärnvapen. Attackplanet Su-24 Fencer är utrustat med 8 yttre bommar och saknar inre bombrum, så det måste vara dessa 2 plan som bur...

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards