Alla inlägg den 20 april 2017

Av Karsten - 20 april 2017 22:52

Trots att det skulle innebära att denna blogg försvann och att jag aldrig mer skulle kunna blogga så hoppas jag ändå att en elektromagnetisk storm i form av solerutioner slog ut all världens digitala teknik. Jag hoppas att alla datorer och mobiler och all annan digital teknik försvann från jorden över en natt så att vi fick återgå till gammal hedeklig analog teknik igen. Kassabiträdena i varuhusen fick lära sig multiplikationstabellen och att använda kulram eller räknesticka. Man fick handskrivna kvitton eller gamla mekaniska kassaapparater med en låda som far ut med ett pling. Folk fick börja använda kontanter istället för plastkort. 


Fan vad skönt det skulle vara, slut på övervakningssamhället, vill de hålla koll på medborgarna får de skicka ut fotpatrullerande poliser, alla snutbilar hade stannat då tändningen är digital och inga övervakningakameror hade fungerat. Den där jävla Neuman som uppfann datorn visste inte vad han ställde till med. Vår samhälle är förorenat med digitalt brus. Det här med informationsinhämtning har gått överstyr, stater och makthavare har blivit som besatta av att veta allt om sina medborgare. 


Vissa människor har helt slutat leva och övergått till en virtuell digital tillvaro, de kan inte vara utan plattan eller mobilen. Världen har blivit så jävla sjuk så folk fattar det inte själva då de är helt uppe i en massa sjuka aktiviteter. Jag hoppas verkligen att jag får uppleva den dag när hela systemet kollapsar och totalt kaos utbryter.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards