Direktlänk till inlägg 10 juni 2017

Tystnaden är underbar

Av Karsten - 10 juni 2017 22:05

Idag har jag bara tagit det lugnt, promenerat i parken och fiskat lite. Två små ynkliga abborrar det var allt, men det viktigaste är själva upplevelsen att ha träd och gräs runt omkring sig. Det jag saknar mest när jag är ute och promenerar är min älskade hund. Mycket folk ute idag, det var någon galen maraton med en massa galningar som sprang runt. 

Det är konstigt, en del människor man stöter på börjar truten gå på så fort de ser en, de bara pratar och pratar en massa smörja och slutar aldrig prata hur ointresserad man än verkar. Det är som om de älskade höra sin egen röst, det där att njuta av tystnaden, fåglarna och naturens ljud finns inte i deras värld. Enda sättet att få dem att sluta är att be dem hålla käften, mer sofistikerade små vinkar att man inte är intresserad av att höra deras svada går inte hem, de är enligt min mening socialt hadikappade. De är som Björn Ranelid, de älskar bara sig själva. 


Följden blir att man i görligaste mån försöker undvika folk. Värst är det när de bara pratar om negativa saker, hänger upp sig på negativa detaljer och vibbar. Precis som om tillvaron inte är jobbig nog utan att man ska behöva älta all skit verbalt också. Folk som har konstruktiva saker att komma med har jag inget emot, kan jag lära mig något nytt är jag idel öron, men bara höra skitsnack om andra som inte är närvarande står mig upp i halsen. 

Man får ta vara på de små glädjestuder livet bjuder på och inte hänga upp sig på strunsaker. En heltäckande dräkt i teflon så all skit rinner av är inte dumt att ha. Jag är trött på att få min tillvaro förpestad med andras skit och hang ups.

 
 
Ingen bild

Saloth Sar

11 juni 2017 00:13

"Värst är det när de bara pratar om negativa saker, hänger upp sig på negativa detaljer och vibbar."

Sarkasm när den är som bäst ;-)

Karsten

11 juni 2017 13:02

Sarkasm och sarkasm man får ta det hur man vill. De finns gränser för allt och det gäller att förstå när man passerat den gränsen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karsten - 30 augusti 2022 00:00

Mycket skit som händer i vårt förr så trygga samhälle. Har mest hängt på Twitter de senaste åren. Det jag gillar med bloggen är att man kan ta ut svängarna lite mer här samt att censuren inte är lika hård som på Twitter. Det är egentligen för djävlig...

Av Karsten - 6 maj 2022 02:14

Vad som präglar vår tidsålder är ytlighet. Det finns inget djup i tillvaron, de flesta människor ägnar sig åt flärd och flams, förutom de stackare som ägnar all sin tid åt att få ihop till livets nödtorft och det är rätt många idag. Var tog andlighet...

Av Karsten - 2 maj 2022 19:21

Britterna berömmer sig över att de segrade över de hemska nazisterna som utförde de mest diaboliska exeriment på levade människor i sina läger. Sedan visar det sig att dessa britter eller engelsmän inte är ett dugg bättre själva. 1957 skickade den ...

Av Karsten - 30 mars 2022 22:54

Att tro att Putin bara är ännu en i raden av galna envåldshärskare är att göra det enkelt för sig. Visst har han drag av galen diktator över sig, men han är nog slugare än så. Vladimir Putins bakgrund i KGB som kontraspion har satt sin prägel på hono...

Av Karsten - 30 mars 2022 19:49


Den flygplansformation bestående av två Su-24 Fencer eskorterade av två Su-27 Flanker påstås nu ha varit utrustade med kärnvapen. Attackplanet Su-24 Fencer är utrustat med 8 yttre bommar och saknar inre bombrum, så det måste vara dessa 2 plan som bur...

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards