Alla inlägg den 14 juli 2017

Av Karsten - 14 juli 2017 22:06

Sista dagarna har jag inte gjort annat än att studerat olika dataalternativ. Jag har bestämt mig att jag vill ha en med pekskärm eller touch som det också kallas. Helst skulle jag vilja köpa en Samsung för de gör bra grejer, men de är så satans dyra. Jag ska ju bara ha den till att surfa, läsa mail och blogga, spelandet slutade jag med för många år sedan, straxt efter att Quake 2 kom ut. Tycket det var bortkastad tid att sitta timme ut och timme in och skjuta på allt som rörde sig. Märkte att det var vanebildande och det gillade jag inte. Kunde sitta och spela på nätterna och plötsligt upptäcka att det var ljust i rummet och morgon. Sjukt!


Men å andra sidan vi lever alla i en helsjuk värld. Jag undrar när det började, när vansinnet for in i människoras sinnen? Man har hittat tidiga tecken på civilisationer som är 9500 till 9000 år gamla, alltså långt före sumerer och egyptier. Dessa tidiga platser ligger i dagens Turkiet, den ena Calathöyük var i bruk mellan 7500 f.Kr till 6000 f.Kr och består av en stad med fyrkantiga hus utan gator, man gick på taken till husen och kom in i husen genom en öppning i taken. Det var nog då det började när jägare/samlare började mötas från olika stammar och uppföra religiösa platser som Göbekli Tepe och träffas regelbundet för religiösa ritualer. Det är när människan blir kollektiv och smider planer ihop som det vi kallar civilisation börjar och samtidigt vägen mot undergång för den ekologiska balansen på denna planet. Idag står vi vid randen av ett stup vad gäller överlevnaden för både oss själva och en mängd andra arter, både djur och växter.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards