Direktlänk till inlägg 16 juli 2017

Ny dator

Av Karsten - 16 juli 2017 18:24

I eftermiddags när jag satte på den lilla skitdatorn så svarade den med svart ruta och ett meddelande om att det inte fanns något ställe att boota från, HD:n hade tydligen kraschat den kom bara till BIOS:en. Det var bara på med regnrocken för det ösregnade och cykla ut till Elgiganten och köpa en ny dator, tur jag hade pengar hemma för jag kom ju inte åt Internetbanken.

Det blev en Lenovo Yoga med pekskärm, än så länge tycker jag den är toppen (i alla fall om man jämför med den skiten jag hade innan). Plattan är väldigt känslig jämfört med den ACER Aspire One jag körde på innan, sedan är den mycket snabbare. Tangentbordet är också mycket bättre. Jag behöver ju ingen superdator för det jag ska ha den till, blogga, surfa, kolla YouTube, läsa mejl samt kolla ett och annat TV-program jag missat på SVT.

Det jag gillar mest är att jag kan förstora texten när det behövs direkt på skärmen, det var man tvungen att göra på pekplattan på ACER:n. Så nu blir det kanske roligare att blogga och surfa.

 
 
Ingen bild

Joy

16 juli 2017 19:52

Grattis till lyckat köp! 🙄

Karsten

16 juli 2017 21:30

Ja än är jag mycket nöjd, gillar pekskärmen, så fort det kommer reklam i YouTube så är det bara att sätta fingret på krysset så försvinner den.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karsten - 30 augusti 2022 00:00

Mycket skit som händer i vårt förr så trygga samhälle. Har mest hängt på Twitter de senaste åren. Det jag gillar med bloggen är att man kan ta ut svängarna lite mer här samt att censuren inte är lika hård som på Twitter. Det är egentligen för djävlig...

Av Karsten - 6 maj 2022 02:14

Vad som präglar vår tidsålder är ytlighet. Det finns inget djup i tillvaron, de flesta människor ägnar sig åt flärd och flams, förutom de stackare som ägnar all sin tid åt att få ihop till livets nödtorft och det är rätt många idag. Var tog andlighet...

Av Karsten - 2 maj 2022 19:21

Britterna berömmer sig över att de segrade över de hemska nazisterna som utförde de mest diaboliska exeriment på levade människor i sina läger. Sedan visar det sig att dessa britter eller engelsmän inte är ett dugg bättre själva. 1957 skickade den ...

Av Karsten - 30 mars 2022 22:54

Att tro att Putin bara är ännu en i raden av galna envåldshärskare är att göra det enkelt för sig. Visst har han drag av galen diktator över sig, men han är nog slugare än så. Vladimir Putins bakgrund i KGB som kontraspion har satt sin prägel på hono...

Av Karsten - 30 mars 2022 19:49


Den flygplansformation bestående av två Su-24 Fencer eskorterade av två Su-27 Flanker påstås nu ha varit utrustade med kärnvapen. Attackplanet Su-24 Fencer är utrustat med 8 yttre bommar och saknar inre bombrum, så det måste vara dessa 2 plan som bur...

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards