Alla inlägg den 10 augusti 2017

Av Karsten - 10 augusti 2017 23:48

Det var ju inte så glädjande att SD gick bakåt i Novus senaste mätning men det uppvägs av att MP hade åkt ut ur riksdagen om det varit val idag. 3,9 är ju precis på gränsen så man kan ju alltid hoppas att det går ner ännu mer innan valet 2018. Fler och fler svenskar inser att MP är en bromskloss i regeringen för skärpt asylpolitik, så edn röst på MP är en röst på fler araber, hazarer och annat pack.

Det är ju illa att 29,3 fortfarande röstar på socialdemokraterna, att dessa dumskallar till knegare fortfarande inte insett att SAP är de största svikare Sverige har haft. De drog in oss i EU de började med privatiseringen de är för globalisering och de slickar Vita Huset i röven.

Av Karsten - 10 augusti 2017 22:15

Kamrat Kim Jong-Un har varit så nöjd med mina blogginlägg så han har förärat mig två medaljer.

 

Fan vet vad de är för då jag inte kan läsa koreanska, det står någon skit på baksidan gissar det är något med ärofulla insatser för fosterlandet och den Store Ledaren.

 

Hur som helst de passar bra ihop med min samling nazistmedaljer och gamla kommunist dito.

Av Karsten - 10 augusti 2017 19:07

Jag gillar den Nordkoreanska TV-kommentatorns ord om Trump som oresonlig och senil. Bara fortsätt bygga missiler och utveckla gärna vätebomber bäste kamrat Kim Jong-Un , allt som kan ge USA dålig nattsömn ger mig en god nattsömn. Sätt gärna denna sjuka värld i brand, mig är det likgiltigt. Synd bara att oskyldiga växter och djur drabbas av människans vansinne. 

Nordkorea gör ju helt rätt, det enda som avskräcker USA från att attackera, invadera och ockupera är hotet av vedergällning i form av kärnvapen. Det är synd att det blivit så, men det är en realitet. Hade Saddam Hussein haft tillgång till kärnvapen och långdistansmissiler, ICBM så hade fader och son Bush aldrig vågat sätta sin fot i Irak. Nu hade inte Saddam kärnvapen så han slutade sitt liv i änden på ett hamprep i god Vilda Västern stil.


En nation som gör anspråk på att vara världs-sheriff och har en skjut först och fråga sedan policy får räkna med att omvärlden vidtar mått och steg för att hålla denna nation på mattan. Detta gör man bäst genom att i hemlighet utveckla kärnvapen och i ett senare skede termonukleära vapen samt vapenbärare med interkontinental kapacitet, s.k ICBM. Bäste kamrat Kim Jong-Un bara skjut den där gudsförgätna ön Guam i radioaktiva spillror och visa den senile galningen i Vita Huset var skåpet ska stå. 

Av Karsten - 10 augusti 2017 18:20

Egentligen vill jag inte vara rasist, men jag har blivit det genom det sätt mitt folk och mitt land har behandlats på av ansvarslösa altruistiska politiker. Vore jag inte rasist i den bemärkelsen att jag sätter mitt eget folk och land före andra folk och länder, så skulle jag ju helt ha kapitulerat inför tanken att vi svenskar kommer att vara utplånade som kulturfolk inom några hundra år. Jag anser att svensk kultur är överlägsen arabisk kultur och att muslimer och speciellt araber inte har i de nordiska länderna att göra. Deras kultur och religion är så väsensfrämmande från vår nordiska kultur att det omöjliggör all samexistens. De svenskar som påstår att det inte finns någon nordisk kultur betraktar jag som kättare och förrädare, några jag helst skulle vilja bränna på bål.  Jag är rasist så till vida att jag aldrig kommer att anse någon som flytt hit och erhållit svenskt medborgarskap är att räkna som svensk. De flesta som bor i Rosengård är inte svenska i mina ögon, de är främlingar och fiender till vår kultur och vårt folk. 


Dessa åsikter har jag haft ända sedan tonåren och kommer att ha dem livet ut, vill de kasta mig i fängelse för att jag tycker som jag gör är det mig likgiltigt. Jag tycker synd om de uppväxande svenska släktet som utsätts av en hänsynslös statsmakt för en skoningslös indoktrinering i skola och andra organisationer för att skolas till goda, snälla och menlösa mångkulturella idioter som aldrig ifrågasätter det öde som drabbat vårt land i form av massinvandringen. Som av stat och media skolas till ovillkorlig underkastelse av främmande kulturer som de får lära sig är överlägsna vår egen kultur. 

Så länge de som invandrade var kristna européer gick det väl an, dem kunde jag acceptera om än med besvär. Men när sedan hundratusentals araber började välla in i Sverige i början av 1980-talet var det slut med toleransen, jag blev en hatisk fullblodsrasist. Idag är jag stolt att vara rasist och främlingsfientlig, det innebär att jag älskar mitt land, min kultur och mitt folk. Samtidigt hatar jag alla utomeuropeiska intränglingar, jag vet att deras leenden och insmickrande attityd är falskt förbindlig. Jag vet att de vill beröva mig och mitt folk vårt territorium. Jag vet att de kommer att skaffa så många barn de bara kan för att med numerärens övermakt slå oss till marken. Jag vill att de återvänder till sina hemtrakter och de som vägrar vill jag slå ihjäl. Må Gud ge mig kraft i kampen mot folkförrädarna och de inträngande främlingarna.

Av Karsten - 10 augusti 2017 17:24

För att förstå faran med den arabiska kulturen måste man sätta sig in i den. För en ordinär svensk är den arabiska kulturen helt obegriplig. Den arabiska kulturen och nu talar jag inte om religionen - islam, utan om strukturen i en arabisk familj. Denna är till sin uppbyggnad strikt hierarkisk och patriarkal, det vill säga fadern i huset är diktatorn, den obestridde patriarken, därefter kommer äldste sonen och efter denne modern sedan näst äldste sonen och så vidare, systrarna står i ännu lägre rang ända tills de blir bortgifta. Moderns uppgift är att ständigt laga mat, passa upp och städa efter männen vilket gör det omöjligt för henne att få tid att utbilda sig eller lära sig svenska. Något som männen inte heller vill, de vill ha sina kvinnor som obildade barnalstringsmaskiner. När fadern vill få något utfört måste sonen eller modern släppa allt denna har för händer och utföra faderns befallning.


I familjestrukturen finns ett ständigt behov av att markera och få sin rang i hierarkin bekräftad genom att oupphörligen kräva uppmärksamhet. Fadern och äldste sonen kräver ständig uppassning av modern och de yngre sönerna och döttrarna genom att dessa får utföra mer eller mindre meningslösa arbetsuppgifter. Moderns och kvinnans roll i den patriarkala arabiska kulturen är att hela tiden finna sig i männens tyranni och föda nya barn åt dem. Att en man är otrogen mot sin hustru ses som helt naturligt "han är ju man". Något stöd från religionen eller imamen kan kvinnorna inte räkna med, då ju även imamen ingår i den patriarkala strukturen. Ofta blir imamens svar till en försmådd hustru som beklagar sig över sin mans otrohet: "Du får din lön för ditt tålamod i Paradiset".

För en arabisk man är det helt naturligt att svara på en förolämpning med våld, detta är en del i den hederskultur som genomsyrar hela det arabiska samhället. Skulle någon av döttrarna i en arabisk familj försöka göra uppror och försöka bryta sig ut ur kulturen ses detta som en förolämpning mot hela familjen och släkten, något man måste ta itu med. Hedern måste återupprättas antingen måste systern giftas bort mot sin vilja med en man som kan kontrollera henne med våld eller så måste hon dö. Familjens heder kommer före dotterns liv.


Det är lätt att förstå att demokrati inte fungerar i en sådan hierarkisk struktur. För utanför familjen är det släkten och klanen som styr. Varje arabisk familj ingår i en klan med en klanledare, dennes ord är lag. I val i arabiska länder är det klanledaren som talar om vilket parti som männen ska rösta på. Den kandidat som fadern, patriarken röstar på röstar också resten av familjen på. Denna hierarkiska struktur och patriarkala kultur går tillbaka tusentals år till den tid då de flesta araber bestod av nomadiserande stammar under en stamhövding. Givetvis förnekas denna beskrivning som generaliserande och osann av alla halalhippies och politiskt rättrogna i Sverige. Det enda råd jag kan ge dessa är, åk ut till Rosengård och tillbringa en vecka i en arabisk familj. Om de nu har plats i sin trea som befolkas av 12 personer.

Av Karsten - 10 augusti 2017 16:55

Kollar på en paneldebatt med turiska journalister som berättar om klimatet efter Erdogans seger över kuppmakarna på SVT Kunskapskanalen. De berättat om den censur som AKP, Erdogans parti belagt alla medier med även små lokala radio och TV-stationer. Minsta antydning till kritik mot Erdogan så bryts sändningen.

Jag kan inte låta bli att reflektera över om det inte hade varit bättre att granska det svenska media klimatet istället. Varför sitta och klanka på Erdogans Turkiet när samma situation råder i Sverige fast på ett mer subtilt sätt. Här i Sverige gör systemmedia allt de kan för att misskreditera publikationer som Nya Tider och benämner webbplatser som "Avpixlat" och "Fria Tider" som hatsidor. Alla partier utom Sverigedemokraterna är också eniga om att det inte behövs några andra tidningar än Bonnierägda DN, Expressen och KvP samt Schibstedägda SvD och Aftonbladet samt sossarnas Dala-Demokraten. SVT som är den statsägda TV-kanalen borde hålla sig neutral i sådana här frågor men faller in i samma jargong som pressen. Om inte detta också är en form av politiskt kontrollerad censur så vete fan vad som är censur? Det är lätt att se grandet i sin broders öga men inte bjälken i sitt eget, oder - den Splitter im fremden Auge, aber nicht den Balken im eigenen sehen.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards