Direktlänk till inlägg 2 april 2018

Emigrera till Ryssland?

Av Karsten - 2 april 2018 17:51

Jag kan snart inte känna någon solidaritet med mitt land och mitt folk, då det inte längre är svenskar som bor här. Hur ska jag kunna känna solidaritet med muslimska araber eller svarta från Somalia? De tillhör inte mitt folk min kultur. Jag kan lika gärna emigrera till Ryssland där jag säkert skulle känna mig mer hemma och känna mig mer som europé,  åtminstone om jag bosatte mig i Sankt Petersburg eller Moskva. 

Var tog mitt Sverige vägen som jag växte upp i som barn och tonåring? Det Sverige jag var stolt över för dess industriella framsteg inom varvs, flyg och bilindustrin. Var gång man såg en Volvo eller en Saab visste man att det var svenskar eller åtminstone européer som byggt dem. Man var stolt över flygplan som Draken, Viggen och Lansen.


Vad har jag att vara stolt över idag? Att Sverige per capita tagit emot fler ekonomiska lycksökare och parasiter än något annat land i Europa? Ska jag vara stolt över att med mina skattepengar försörja en massa muslimska barnalstrande parasiter i Rosengård och andra getto områden? Jag kan inte se att det kan bli värre förutom om Annie Lööf (c) skulle bli statsminister och ta hit 30 miljoner parasiter till. Vems ärenden går hon? Den finansiella elitens som vill ha fler konsumenter i Sverige? Enda anledningen till att fylla på med folk i Sverige är att skapa fler tillfällen till konsumtion, produktionen behöver inte fler folk då det mesta är automatiserat idag. Ska Sverige ha en statsminister som går George Soros ärenden? En vidrig finansjude som är huset Rothschilds handgångne man? Man behöver inte vara antisemit för att hata judiska finanseliten och den politik staten Israel bedriver, men idag kan man inte kritisera en jude utan att bli beskylld för antisemitism.


Till skillnad mot de flesta i Sverige vågar jag stå för mina åsikter och säga som det är. Dagens politiker är ett pack av fega kräk som av rädsla väger varje ord på guldvåg och frågar sin stab av pressekreterare till råds i varje fråga de måste svara på. Det är snart inte politikerna som styr landet utan en stab av anonyma mediekonsulter. Detta har de sedan fräckheten att kalla demokrati, samtidigt som man anklagar Ryssland för att vara odemokratiskt. Utrikesminister Sergej Lavrov delar min åsikt att brittiska underrättelsetjänsten MI6 har mest att tjäna på att försöka giftmörda avhopparen Sergej Skripal, hans dotter Julia får väl räknas som "collateral damage".

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karsten - 30 augusti 2022 00:00

Mycket skit som händer i vårt förr så trygga samhälle. Har mest hängt på Twitter de senaste åren. Det jag gillar med bloggen är att man kan ta ut svängarna lite mer här samt att censuren inte är lika hård som på Twitter. Det är egentligen för djävlig...

Av Karsten - 6 maj 2022 02:14

Vad som präglar vår tidsålder är ytlighet. Det finns inget djup i tillvaron, de flesta människor ägnar sig åt flärd och flams, förutom de stackare som ägnar all sin tid åt att få ihop till livets nödtorft och det är rätt många idag. Var tog andlighet...

Av Karsten - 2 maj 2022 19:21

Britterna berömmer sig över att de segrade över de hemska nazisterna som utförde de mest diaboliska exeriment på levade människor i sina läger. Sedan visar det sig att dessa britter eller engelsmän inte är ett dugg bättre själva. 1957 skickade den ...

Av Karsten - 30 mars 2022 22:54

Att tro att Putin bara är ännu en i raden av galna envåldshärskare är att göra det enkelt för sig. Visst har han drag av galen diktator över sig, men han är nog slugare än så. Vladimir Putins bakgrund i KGB som kontraspion har satt sin prägel på hono...

Av Karsten - 30 mars 2022 19:49


Den flygplansformation bestående av två Su-24 Fencer eskorterade av två Su-27 Flanker påstås nu ha varit utrustade med kärnvapen. Attackplanet Su-24 Fencer är utrustat med 8 yttre bommar och saknar inre bombrum, så det måste vara dessa 2 plan som bur...

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards