Alla inlägg den 30 maj 2018

Av Karsten - 30 maj 2018 19:28

I ett blogginlägg den 23 maj 2018 framkasta jag hypotesen att svenska myndigheter bryter sig in hos folk och snokar, och kanske även installerar avlyssningsutrustning. Jag skrev bland annat: "Efter att ha läst Peter Wrights bok "Spy catcher" där han beskriver hur MI5 bröt sig in i folks hem och snokade så ser jag inget som talar emot att samma metoder används här i Sverige av SÄPO och andra ännu hemligare organisationer."


Efter att ha sett SVT:s program om polisens aktion "Operation PLAYA" så bekräftas bara mina teorier, även den att staten mördar obekväma personer, jag tänker då på den åklagare som var förundersökningsledare under polisens internundersökning av SSI (Sektionen för Särskilda Insatser) som dör under tragiska omständigheter, han begår självmord. Att arrangera ett självmord är ett känt knep i underrättelsekretsar för att på ett snyggt sätt göra sig av med "besvärliga" personer. Denna förundersökning av SSI lades för övrig ner av åklagaren. SSI är en hemlig del av NOA (Nationella operativa avdelningen) bestående av poliser med skådespelartalang och en fäbless för att ljuga. 
 
Hela denna historia får mig att tänka på något som skedde för många, många år sedan. I slutet av 1970-talet lärde jag känna en mycket skicklig inbrottstjuv, en riktig yrkesman som levde på att göra inbrott hos välbeställda personer. Han var en mycket intelligent och verbal man som inte använde sig av droger. Våra vägar skildes när jag flyttade från Malmö i början av 1980-talet och jag hade i det närmaste glömt honom när han ringer mig någon gång under första hälften av 1990-talet och vill att vi ska träffas. Vi träffas på Hotell Kramer och han är då bara en skugga av sitt forna jag, han har använt amfetamin i många år och ser bedrövlig ut. Det han vill tala om är just misstanken att polisen i hemlighet brutit sig in i hans lägenhet och snokat runt, något som jag för mig själv avfärdar som en ren snutnoja till följd av amfetaminmissbruket. När jag tänker på det så här i efterhand är det mycket möjligt att han hade rätt. Det hade kanske skett ett inbrott hos någon mycket inflytelserik person och känsligt material hade försvunnit, givetvis dök hans namn upp som en möjlig gärningsman men eftersom det var före DNA och annat modernt tjafs så skickad man någon hemlig grupp inom polisen att dyrka sig in hos ett antal kända inbrottstjuvar och snoka, kanske även placera ut avlyssningsutrustning för att snappa upp information. 
 
När man som medborgare inte längre kan lita på staten och att staten följer de regler den själv satt upp, då har staten enligt mig brutit sitt samhällskontrakt och samhället befinner sig i fritt moraliskt fall. Det SVT avslöjat genom sin granskning av PLAYA-fallet är förmodligen bara toppen på ett isberg. Poliser har en obehaglig tendens att ta till sig totalitära metoder om m,an ger dem allt för fria händer. Det är inte fler poliser samhället behöver, det är istället färre brottslingar, så sluta importera kriminellt slödder och löskefolk.  

Av Karsten - 30 maj 2018 16:00

Ett nytt fynd av Homo Sapiens förflyttar fokus från Östafrika till Nordafrika, man gjorde i 2017 ett nytt fynd av skelettrester i en grotta i Marocko vars ålder är 315,000 år gammalt, detta gör att man nu tror att människan uppstod 100 000 år tidigare än man trott och att det skedde över hela den Afrikanska kontinenten. Min teori är att det där med att Homo Sapiens vagga stod i Afrika är önsketänkande, förmodligen uppstod arten på flera håll samtidigt. Det är nog bara en tidsfråga innan man hittar fossilfynd i Asien av Homo Sapiens som också är 300 000 år gamla.

 

Kraniet till höger från en modern människa, det till vänster en rekonstruktion av fyndet i Marocko.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards