Alla inlägg den 26 augusti 2018

Av Karsten - 26 augusti 2018 19:53

Har man minsta anlag för klaustrofobi så ska man definitivt inte titta på den film som TV5 nu sänder. Den handlar om de 33 gruvarbetare i Chile som blev fångade på 700 meters djup i en gruva. Scenerna när de tas upp genom det trånga hål man lyckats borra och hissa ner en räddningskapsel är bara för mycket. Sitta i denna kapsel och veta att berget när som helst kan kollapsa. Gruvarbetarna satt fångna i ett skyddsrum i gruvan i 70 dagar, bara det kunde ha gjort vem som helst galen. Själv var jag tvungen att zappa över till andra kanaler när jag tyckte det blev för klaustrofobiskt. Ett är säkert jag skulle aldrig ge mig ner i en gruva.

Av Karsten - 26 augusti 2018 14:17

Opinionsinstitutens väljarundersökningar verkar högst osäkra med tanke på de varierade resultaten. När TV presenterade Novus undersökning där M gått om SD och fick 19,3 så hade "Övriga partier" bara drygt 2 procent och då redovisades inte Fi som ett eget parti utan fanns med bland övriga. När man så tittar på Yougovs undersökningar så får SD 24,2 procent och övriga 4,8 procent och Fi 2,1 procent. 

Själv tror jag inte folk säger vad de egentligen ska rösta på vilket gör att väljarundersökningar är mycket osäkra. Sedan håller jag inte för otroligt att man försöker manipulera med väljarnas åsikter genom att medvetet ge felaktiga resultat.

Av Karsten - 26 augusti 2018 13:59

Läser på Text-TV att gymnasielagen tär på ensamkommande. En majoritet av samtalen i sommar till Rädda Barnens stödlinje  har handlat om lagen. Vad jag frågar mig är vad Rädda Barnen har med vuxna afghanska mongoler att göra? Jag trodde Rädda Barnen var till för barn, människor under 15 års ålder. I det infantiliserade Sverige är man tydligen barn ända upp i 30-års åldern. Själv skulle jag inte ge en krona till Rädda Barnen då det uppenbart inte kommer barn till del utan vuxna bedragare. Sedan är det upprörande att man blandar barn med vuxna lögnhalsar som ljuger om sin ålder, fan vet vad barnen som blandas med vuxna män råkar ut för. För det ska man ha djävligt klart för sig, när man talar om flyktingar och ensamkommande så är det i över 90 procent av fallen vuxna män det handlar om. Barnen och kvinnorna har dessa ynkryggar lämnat åt sitt öde i deras hemländer och i närliggande flyktingläger.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards