Alla inlägg den 18 mars 2019

Av Karsten - 18 mars 2019 18:53

Det har blivit så att jag hängt så mycket på Twitter så jag helt försummat min blogg, men jag känner mig tvungen att kommentera den uppmärksammade skjutningen i två moskéer i staden Christchurch på Nya Zeeland. Jag blev väckt i fredags morse och en kompis meddelade mig att nu hade det hänt som jag hade spått skulle hända. Jag förstod först ingeting och blev uppmanad att sätta på TV:n. Då jag tittat en stund förstod jag att det som hänt skulle få politiska följder speciellt i ett land som Sverige, där fjollor och clowner styr.


Efter en stund fick jag ett telefonsamtal och meddelades adressen till en länk med den life strem video som gärningsmannen Brenton Tarrant filmat med kroppskamera under själva skjutningen. Den börjar med att han sätter sig i sin bil och kör mot moskén till musiken "Remove kebab". Han stannar bilen och öppnar bakluckan och plockar ut ett gevär det andra har han redan med sig. Vapnen han bär med sig är fullklottrade med namn och symboler. Med ett pumphagelgevär i handen går han så mot moskén och börjar skjuta så fort han ser de första offren, när han tömt hagelgeväret kastar han det ifrån sig och fortsätter in i moskén med ett halvautomatiskt gevär med tejpade magasin för snabbt byte.

 

Det hela är så overkligt att man osökt kommer att tänka på ett "first shooter" dataspel. Vid ett tillfälle får Tarrant svårigheter när han ska byta magasin. Den mest kallblodiga episoden i filmen är när han lämnar moskén och går ut till sin bil för att hämta nya vapen med mer ammunition, därefter går han in i moskén igen och börjar gå runt och ge offren nådaskotten. När han är färdig går han ut till sin bil och skjuter i förbigående ihjäl en kvinna som ligger sårad i rännstenen. Han sätter sig bakom ratten och kör därifrån till tonerna av "Fire" ur albumet "Crazy World of Arthur Brown" en gammal låt från 1960-talet.


Måste erkänna att jag hade en obehaglig känsla i magen efter att ha sett videon. Jag insåg genast att detta dåd skullen användas politiskt till att smutskasta SD och althögern. Maktetablissemanget och media i Sverige saknat all hut i kroppen och använder gladeligen massakern i Nya Zeeland för att ta inrikespolitiska poäng. Man ska vara medveten om att det är politikerna som skapat den situation som lett till massakern i moskén. Precis som utanförskapet och bristen på integration leder till radikalisering av unga muslimer så leder den påtvingade mångkulturen till radikalisering hos unga vita män.


Bara någon dag efter dådet spreds på sociala medier analyser av videon med skjutningen där man ser tomhylsorna försvinna i tomma intet, detta tas som intäkt för att det hela är en fejk nyhet en händelse som aldrig inträffat. Själv tror jag att skjutningen inträffat och att den video som spridits där hylsorna försvinner är en kopia på en kopia. Den video jag själv såg först hade rätt hög kvalitet och var en kopia av den som gärningsmannen lagt ut på sin Facebooksida.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards