Alla inlägg den 29 mars 2019

Av Karsten - 29 mars 2019 11:17

Den 20 nästa månad har jag twittrar ett år och är redan hjärtligt trött på det, men jag tänkte att jag måste pröva. Facebook skippade jag innan jag hunnit skriva ett enda inlägg då jag upptäckte att de snokat igenom mitt mejlkonto och kollat mina kontakter där mot Facebook.Sådant vill jag själv göra så jag sa upp det, det tog 10 dagar innan det var helt avslutat. Det är så man börjar längta tillbaka till Internets barndom då man härjade på Passagen Politik innan det forumet stängdes ner på order av Mona Sahlin som förfasades över "främlingsfientligheten" i många inlägg. 


Statsmakterna kamp att försöka tysta de kritiska rösterna mot massinvandring och mångkultur började tidigt. Det var som om politikerna intalade sig själva att de hade "hela folket" bakom sig i sin generösa asyl- och flyktingpolitik. Politikerna ignorerade total de kritiska röster som höjdes, även dem från etablerade forskare och journalister, man körde på och sjöng "We shall overcome" ute i Rinkeby. Idag kan vi som var kritiska mot invandringspolitiken se att våra värsta farhågor blev besannade med råge. I mitten av 1990-talet kunde vi inte ens i vår vildaste fantasi föreställa oss att man 25 år senare skulle skjuta med automatvapen på gator och torg i Malmö. 


Jag minns att jag 1985 skrev ett anonymt brev till dåvarande invandringsministern där jag spådde att blod skulle flyta på gatorna om invandringen fortsatte i nuvarande takt, jag fick rätt blod flyter. Under de mer än 25 år som jag kritiserat invandringspolitiken har man från statsmakterna och medias sida konsekvent skjutit budbäraren, man har brunsmetat alla som var kritiskt inställda till massinvandring och mångkultur. Idag har man inte ens den goda smaken att be oss om ursäkt för att vi hade rätt hela tiden. Enda anledningen till att de högerpopulistiska partierna växer i Europa är de vänsterliberala partiernas generösa invandringspolitik under de senaste 30 åren. Något man vägrar erkänna, istället skyller man på okunskap, socioekonomiska faktorer, strukturell rasism och en massa andra påhittade orsaker.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards