Inlägg publicerade under kategorin Islam

Av Karsten - 27 juni 2018 12:02

Just nu ser jag på SVT Forum där man sänder en riksdagsinterpellation om utländsk finansiering av moskéer där kulturminister Alice Bah Kuhnke står och försvarar islam och rätten för alla att tro på vad de vill. Med andra ord hon försvarar därmed även radikal islamism med hjälp av Regeringsformens lag om religionsfrihet. Hon anklagar Jeff Ahl (AfS) för att vara odemokratisk och för att hota yttrande- och åsiktsfriheten när han påtalar hotet från islam. Kuhnke anser även att Ungern är en skurkstat då de värnar om sitt eget folk och tar upp kampen mot islam. Däremot ser hon tydligen inga problem med att Saudiarabien och andra extrema muslimska stater finansierar byggandet av moskéer i Sverige och bedriver islamistisk propaganda. 


Röstar svenska folket för en fortsatt rödgrön regering så är de ta mig fan bara värda att gå under som folk. Det är hög tid för svenskarna att vakna upp och börja inse vad som håller på att hända i Sverige. Bakom deras rygg har den rödgröna regeringen med kulturminister Kuhnke i spetsen tillåtit en smygislamisering av Sverige. Man har tillåtit utländska intressen att finansiera uppförandet av moskéer runt om i Sverige. Är det någon som tror att Sverige tillåtits uppföra kristna kyrkor i exempelvis Saudiarabien?   


Denna aningslöshet bland svenska politiker när det gäller islam är skrämmande, de ser islam som vilken religion som helst. De begriper inte att islam är lika mycket religion som politisk ideologi. Det är bara att titta på Iran som styrs av ett prästerskap och där Koranen är det politiska rättesnöret, samma sak gäller i Saudiarabien och en rad andra muslimska stater. Målet för alla muslimer i Sverige är att alla svenskar konverterar till islam och Sverige blir en islamsk republik eller att kungahuset konverterar och Sverige blir likt Saudiarabien ett islamskt kungadöme.


Vill vi svenskar inte ha denna förödande utveckling så måste vi rösta fram en nationell regering som sätter svenskarna först och som tar upp kampen mot islam och tvingar dem att retirera både kulturellt och religiöst. Alla moskéer som misstänks bedriva antidemokratisk propaganda stängs och imamerna utvisas eller fängslas. Alla muslimer i Sverige ska bli varse att de lever på nåder i ett land som vilar på den kristna kulturen och att vi inte tolererar någon form av muslimskt missionerande. All form av radikaliserad islamism jämställs med terrorism och kriminaliseras. Vill man praktisera medeltida religion- och kulturyttringar i Sverige så ska man få det väldigt svårt och snabbt inse att detta nog inte är det rätta landet att bo i.

Av Karsten - 15 juni 2018 13:54

Det pratas mycket om värdegrunden i den svenska debatten, folk dissas för de saknar den rätta värdegrunden. Som jag förstår vilar värdegrunden på humanism och empati, det man i dagligt tal kallar PK - politisk korrekthet. Vad jag däremot inte förstå är hur denna värdegrund går ihop med islam och det Koranen står för? Värdegrunden kan väl inte acceptera att män är av Gud är satta att styra över kvinnorna? Eller att Koranen ger män rätt att aga uppstudsiga kvinnor? Hur många av värdegrundens företrädare har lusläst Koranen? Ett moraliskt regelsystem baserat på hur folk tänkte år 600 e.Kr kan det vara förenligt med en värdegrund som tar sitt avstamp i 2000-talets jämställdhet, feminism och genusvetande?


Dagens mångkulturella Sverige är som idé en totalt ideologisk och tankemässig härdsmälta, de som företräder den har inte en siffra rätt. Man har en förvirrad idé om hur det ska vara men verkligheten är något helt annat, det blev inte som man ville. Misslyckandena försöker man dölja genom förskönade omskrivningar, man kallar getton för "särskilt utsatta områden" man kallar problem för "utmaningar" tiggande zigenare kallas för "utsatta EU-medborgare" och så vidare. Vanligt folk genomskådar så klart dessa dimridåer men aktörerna på mångkulturens arena fortsätter att framhärda med en druckens envishet. Man har ideologisk målat in sig i ett hörn och kommer inte ut nu när de politiska vindarna börjat blåsa i en annan riktning. Värdegrunden börjar vittra sönder innan cementen ännu hunnit torka. Man har byggt upp en samhällsmodell på en grund av balsaträ och papper, och det vet alla ett bygge är inte starkare än dess grund.


Jag tycker företrädarna för detta misslyckade befolknings- och samhällsexperiment ska ha modet att öppet erkänna att de haft fel och gjort det svenska folket en otjänst. Att de slösat bort skattepengar på ett godhetsprojekt som gått ut på att släppa in de som haft pengar att ta sig till Sverige istället för att hjälpa hundratusentals flyktingar på plats. Erkänna att de byggt upp något på myter och rena lögner, som lögnen att flyktinginvandringen är en ekonomiskt lönsam affär när varje flykting i själva verket kostar samhället 74 000 kronor om året. Det är våra skattepengar som dessa godhetsknarkare slösat bort på sitt altruistiska projekt. 

Av Karsten - 15 juni 2018 10:49

Inom den muslimska världen men även inom andra klan och familjekulturer är det vanligt med äktenskap med nära släktingar, något som ger upphov till inavel med fysiska och psykiska men och handikapp som följd. Bland muslimer bryr man sig inte om detta då man är fatalist, man tror inte att barnet blivit gravt psykiskt handikappat på grund av genetiska samband utan man tror att det var Allahs vilja, detta trots att Koranen tydligt förbjuder blodskam i Sura 4:27. Islam är till sin karaktär fatalistisk, man tror allt som sker med en i ens liv är Allahs vilja. I krig är muslimer fanatiska då de tror att om det är Allahs vilja att de ska överleva så spelar det ingen roll om de stormar fram i spetsen för de andra soldaterna eller om de gömmer sig i trossen. Kvinnorna finner sig i ett patriarkalt förtryck då de tror att detta är Allahs vilja, i Sura 4:38 kan man läsa: "Männen vare kvinnornas föreståndare på grund av det företräde Gud givit somliga framför andra", i denna vers uppmanas även männen att aga uppstudsiga kvinnor. Allah har genom sin profet Mohammad också uppmanat dem att täcka sin kropp så att den inte orsakar upphetsning hos främmande män.


Islam är en religion fylld med vidskepelse, tvetydigheter och andra hemskheter, rent generellt kan man inte kalla den en kärleksfull religion till skillnad från kristendomen. Mycket text i Koranen går ut på att verifiera dess äkthet som Guds ord och inpränta i läsaren att Gud är stor och allsmäktig och att endast Han kan ge nåd och förbarmande. Det finns ingen frälsning från synderna som i kristendomen, att tron på Jesus ska befria en från alla synder och bereda en plats i Himmelen. Koranen predikar att Allah kan visa nåd om han så vill men detta är helt godtyckligt. Endast den som är rättrådig och helt lever efter Koranens bud är garanterad en plats i Paradiset. Denna tro måste vara äkta och komma från hjärtat, hycklare som ber fem gånger om dagen och efterlever alla regler men bara gör det med tungan är dömd till helvetet.


På många sätt är Koranen och islam motsägelsefull och tvetydig vilket utnyttjas av islamister som bara hänvisar till de textavsnitt som stöder deras politiska agenda. På grund av sin tvetydighet och svårtolkade karaktär har islam som tro kommit att utnyttjas av onda krafter genom tiderna. Inte ens de skriftlärde som till fullo behärskar arabiskan kan med säkerhet uttyda alla textavsnitt i Koranen. Det står på flera ställen i Koranen att den bara kan läsas och förstås på arabiska vilket gör det svårt för många muslimer som exempelvis turkar, iranier, pakistanare, indonesier som inte har arabiskan som sitt modersmål. Det blir som med kristendomen i forna dagar när all predikan hölls på latin, prästen får tolka åt församlingen vilket ger utrymme för godtycklighet. 


Det finns två svenska auktoriserade översättningar av Koranen, Muhammad Knut Bergströms och Karl Vilhelm Zetterstéens översättning och tolkning. Bergström är själv troende muslim och står för den senaste översättningen 1982, medan Zetterstéen som var professor i orientaliska och semitiska språk och vars översättning är lite ålderdomlig då den är från 1917. Enligt många språkvetare anses Zetterstéens översättning vara en av de bättre i världen. Själv är jag övertygad om att man även genom en svensk översättning av Koranen kan få en ganska god inblick i de tankar som ligger bakom dess texter, givetvis missar man tvetydigheterna och den rimmade prosan i originalets arabiska. För en svensk läsare framstår Koranen som rörig och ganska tjatig då den ständigt upprepar sig. På var och varannan sida varnas läsaren för helvetets plågor som ska vederfaras dem om de inte lever upp till skriftens ord. Precis som helvetet Hel var en kall och ogästvänlig plats för de gamla asatroende i Norden så är helvetet för araberna en het och torr plats där man tvingas dricka kokhett vatten.


Budskapet i Koranen är att du ska finna dig i det öde Allah i sin outgrundliga visdom och suveränitet har givit dig och leva ett så rättskaffens liv som möjligt på det att Allah ska belöna dig på Domens dag då alla både levande och döda ska få sin lön eller straff. Levnadsreglerna i Koranen ska ses i relation till den tidsepok den skrevs i, 600-talet e. Kr. då araberna eller beduinerna levde som nomadiserande stammar i ett kargt ökenlandskap och dyrkade naturandar. Muhammad tog många idéer ur judarnas Tora som av muslimer erkänns som en skrift av Gud given till människorna, de menar dock att judarna feltolkat den och att Koranen är den enda sanna tolkningen av Guds ord något som upprepas gång på gång i Sura efter Sura. Bakom Koranen står dess skapare Muhammad som under en period på 23 år fick ta emot islams heliga budskap som uppenbarelser från ärkeängeln Gabriel (Jibril). Socialt var Muhammad en eländig stackare, mamman var fattig och pappan som dog ung lämnade bara efter sig fem kameler, en mindre flock får och getter samt en slavflicka. Han gjorde som L. Ron Hubbard, grundade en religion och blev en stor man.

 

Kan man bara väva ihop ett religiöst budskap som passar den dumma massan så är det inget som säger att man inte lyckas. Religion och politisk ideologi har mycket gemensamt, se på Hitler som lyckades hypnotisera ett helt kulturfolk som tyskarna under tolv år med sin nazistiska ideologi, scientologerna har hundratusentals anhängare världen över. Kommunismen trollband en stor del av världen under 60 år. Religion däremot har en tendens att bli betydligt mer långlivad än politiska ideologier även om grundidén är densamma, att härska över massan och med regler och lagar tukta den. Politisk ideologi hotar motståndaren med omedelbara repressalier medan religionen hotar dem med evig fördömelse efter döden.  Religionen lovar den fattige och arme att om han finner sig i sitt öde och lever ett rättskaffens liv belöningen i Himmelen efter döden, en ideologi som perfekt passar en feodal samhällsstruktur. Både religion och politisk ideologi bygger mycket på masstrycket, folk tror det alla andra tror på. Få vågar gå utanför ramarna och börja ifrågasätta. Endast den sanne starke individualisten vågar se religion och ideologi för vad det verkligen är, ett verktyg för makten att kontrollera. 

Av Karsten - 14 juni 2018 16:21

Vill man komma tillrätta med brott som begås av muslimer så utnyttja deras religion och vidskepelse. De flesta som kommer hit är om inte analfabeter så näst intill. Många har inte arabiska som sitt modersmål, de kan således inte läsa Koranen då den är skriven på en gammalmodig arabiska som är svårtydbar och öppen för olika tolkningar. Det enda de kan är att recitera bönen på arabiska. Det de lärt sig om islam har de hört av imamer och andra skriftlärde som uttytt och tolkat Koranen åt dem på deras eget modersmål.


Allt detta bör det svenska samhället utnyttja, låt dem vid rättegångar svära på Koranen att de ska tala sanning. Vid avtal låt dem svära på Koranen att de ska hålla ingångna avtal. Underlåt inte att tala om för dem vad som kommer att ske med dem efter döden om de svär falskt på Koranen som ju för dem är Guds ord. De kommer att hamna i helvetet och tvingas dricka kokande vatten och deras kropp kommer att stekas över öppen eld. De kommer att tvingas äta frukten av det fruktansvärda Zaqqum-trädet Sura 37:60-66.


Desto primitivare och ju mer obildade de som kommit hit är desto mer vidskepliga är de och öppna för religiösa hot och förstår de att det svenska samhället förstår sig på Koranens och islams makt så kommer de att frukta. Slå dem på deras egen planhalva. Men som vanligt fegar väl svenskarna ur och tycker det är oschysst att utnyttja deras egen religion mot dem. Svenskar ska veta en sak, det värsta en muslim vet är en människa som förnekar Guds existens, en ateist. Så sekulariserade svenska ateister är värre än otroende dit de räknar judar och kristna.

Av Karsten - 13 juni 2018 18:17

Generellt kan man säga att Koranen försöker skrämma sina läsare till tron på Allah och hans profet Muhammeds ord. Det Koranen har gemensamt med Bibeln är tron på en Domedag då den enda Guden ska döma både levande och döda för deras gärningar till antingen ett evigt liv i Paradiset eller till evig fördömelse i Helvetet. Denna tro på den yttersta dagen är mycket viktig för muslimer. En stor del av Koranens texter går åt att övertyga läsaren om att detta är den enda rätta tron för att vinna frälsning och evigt liv i Paradiset. Det en muslim föraktar mest är en ateist, en människa som förnekar Gud och som inte tror på Domedagen. Muslimer tror inte heller på evolutionsteorin utan tror att Allah skapade människan av ett stycke lera. Det är rätt märkligt att mullorna i Iran kan ägna sig åt att tillverka kärnvapen när de inte tror på den vetenskap och de teorier som ligger bakom den moderna kvantfysiken. 


En stor skillnad mellan Bibeln och Koranen är att den senare inte är kronologisk till sin struktur. Exempelvis kommer de första uppenbarelserna som Muhammed (570 e.Kr - 632 e.Kr.) får av ängeln Gabriel (Jibril) inte förrän i Sura 96 de första 5 verserna, sedan får han ytterligare visioner efter en paus som kommer i Sura 74. Således är Koranen inte en helhet  som man kan läsa från början till slut utan uppehåll och tid för eftertanke. Koranens slutgiltiga form framträdde först på 700-talet.

Från medeltiden och fram till vår egen tid har det varit relativt vanligt att både judar och kristna anklagat Muhammed för att själv ha framställt Koranen, genom att kombinera delar av judarnas Tora och Nya Testamentet med förislamsk poesi för att lura människorna att tro på hans uppenbarelser. Muhammed har även anklagats för att lida av epilepsi och att vara en hysteriker. Judarna har ett ord, meshugga - galning, ett epitet som används på profeten Muhammed.


För en modern rationellt tänkande människa så är alla religiösa skrifter ett alster sprungna ur en människas hjärna och fantasi, sedan är det upp till läsaren om han vill tro att detta skett på gudomlig ingivelse eller ej. De flesta religioner genom tiderna har haft som syfte att tämja människorna och hålla dem i fruktan för gudomliga straff om de bryter mot de religiösa lagarna, ofta har religionen utnyttjats av makthavare att härska över folket. Många härskare har påstått sig ha sitt härskarmandat genom guds försorg. Dagens Iran är en modern teokrati där man härskar med hjälp av Koranen och islam, politik och religion har slagits samman till ett. Prästerna stiftar inga lagar utan tolkar lagarna med utgångspunkt i Koranen. Att argumentera med en troende muslim är meningslöst då han tar all sin argumentation ur Koranen, han tror att världens miljöproblem löses bäst om alla människor konverterar till islam.

Av Karsten - 13 juni 2018 13:07

Lyssna på ett referat eller vad man nu vill kalla det från "Järvaveckan" på SVT2 och det är bara ett enda djävla gnällande från invandrarna, de tar på sig offerrollen för att de vet att detta biter på svenskarna. De vill få svenskarna att känna skuld och få dåligt samvete. En arab står och påstår att de som kommer inte är redo att arbeta och bidra då de bär på en massa trauma som de måste bearbeta, snacka om att dessa är arbetsskygga och vill leva på bidrag och stenhårt utnyttjar alla kryphål de kan hitta.

Man pratar om integration och det verkar mer som om det vore vi svenskar som skulle integrera sig till invandrarna än tvärtom. Sedan har vi dessa svenska extremfeminister i övergångsåldern som framträder i rollen som flyktingkramare som bara blurrar en massa strunt om patriarkala miljöer som förtrycker kvinnor. 


Men herre gud detta visste väl våra politiker när de öppnade dörren för dessa horder av unga muslimska män, eller trodde de att de skulle förvandlas till toleranta svenskar samma stund de satte foten på svensk mark?  I det informationssamhälle vi idag lever i är det bara en knapptryckning från att ta reda på hur andra kulturer tycker och tänker samt det finns forskare på detta område på våra universitet. Varför tog man inte reda på detta och insåg att det var för stora skillnader mellan den nordiska kulturen och den i Mellanöstern för att dessa grupper skulle kunna leva i samförstånd? Man borde redan från början insett att det var som upplagt för kulturkonflikt och konfrontation. 


Svenskarna måste rycka upp sig och börja ställa krav på de nyanlända, vill de inte anpassa sig så står det dem fritt att lämna Sverige. Vi ska inte falla undan för en massa dösnack om hur synd det är om "flyktingar" den där offerrollen kan de köra med någon annanstans. Det är de som kommer hit som ska respektera oss svenskar, inte tvärtom. De ska vara tacksamma att Sverige tagit emot dem och inte komma med en massa krav. Tålamodet hos svenskarna börja ta slut vilket inte minst märks i de politiska opinionsmätningarna. De som på sikt inte vill bli svenskar bör lämna detta landet.

Av Karsten - 12 juni 2018 15:32

På många ställen i Koranen uppmanas de troende att döda de otroende. Låt mig citera: "Om de vända eder ryggen, så gripen dem och döden dem varhelst ni finnen dem...så gripen dem och döden dem, varhelst I på träffen dem, ty över dessa hava vi givit eder öppen fullmakt"

 När det sedan gäller paradiset och tillvaron efter döden så är detta mycket materialistiskt och inte ett dugg andligt, det är skrivet precis som en människa som lever i en karg solstekt öken vill ha det.

En plats där det alltid är skuggigt och det flyter fyra floder, en med mjölk som inte surnar, en med porlade kallt vatten, en med honung och en med vin som man varken blir bedövad av eller bakfull. Man passas upp av unga pojkar klädda i grönt siden med silversmycken som bär omkring silverbägare och fat med underbara frukter och det finns fullt med oskuldsfulla jungfrur. (Verkar som ett paradis för pedofiler).

På mig låter detta som en väldigt primitiv religion avsedd att hålla primitiva människor under tukt och lydnad. Ingen transcendental  religion med något större andligt djup. Mycket handlar om den högra eller västra sidan, den högra vägen är den rätta som bär till paradiset, den västra däremot leder till helvetet där man halstras över öppen eld och tvingas dricka kokande vatten som fräter upp ens inälvor.


Att Koranen inte är något som några nomadiserande beduiner själva hittat på framgår av flera ställen, exempelvis står det i fyrtioåttonde Suran "Seger" 48:4 "Han är den som nedsänt schekina till de rättrognas hjärtan, för att de skola växa i sin tro -"  Begreppet shekina kommer från den judiska tron och speciellt i Kabbalan, det är en feminin representation av Gud, det feminina förkroppsligandet av andlig kraft. Man talar om att ingå äktenskap med shekina. Det 10:e sefiroth i Kabbalans Livets träd som kallas Malkuth, Guds "rike" kallas även Shekina.

I Gershom Scholems "Den judiska mystiken" beskriv det på följande sätt: Först i Guds förening med  Schechinan uppnås Guds verkliga dynamiska enhet, bortom mångfalden olika aspekter, jichud som kabbalan kallar dem".


All religion är sprungen ur människornas egen vidskepelse och alla böcker är skrivna av människor, Gud är en mänsklig uppfinning sprungen ur behovet att kontrollera människan i civilisationens begynnelse. Delar av Gamla Testamentet är i stort sett bokstavliga plagiat på fornegyptiska vishetsskrifter. Så inget nytt under solen, judarna kopierade egyptierna och araberna kopierade judarna. Både judar och araber erkänner Abraham (Ibrahim) som sin urfader och upphovet till de tolv stammarna varav araberna är en. Araberna härstammar från Ismael som föddes av Hagar, Abrahams hustru Saras egyptiska tjänstekvinna som fördrevs av Isak, sonen som Abraham fick med Sara vid 90 år ålder??


Judarnas Tora det vi kallar Gamla Testamentet är lika fylld som Koranen med hot om ond bråd död och Herrens vrede och alla som inte är av juda stam skall slås ihjäl. Det är otroligt att man tror på denna vidskepelse år 2018.





Av Karsten - 22 maj 2018 23:18

De här shariapoliserna (av moderaterna benämnda moralpoliser) i våra förorter har ju funnits i minst tio år utan att någon tagit upp det som ett problem. Pratade man om det för bara några år sedan blev man åthutad av någon beskäftig PK-polis. Det är religiösa män som går runt och ser till att ingen röker eller dricker på offentlig plats samt ser till att alla kvinnor täcker sina behag. De går in till affärsidkare och kollar så de inte säljer öl och cigaretter. Kort och gott de har byggt upp små kopior av Bagdad och Teheran runt om i de svenska förorterna. Detta såg våra politiker tydligen inte som något större problem för bara något år sedan, trots att det pågått mycket länge. Nu kommer Moderaterna med krav på att det ska vara straffbart att agera moralpolis är det inte i senaste laget?

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards