Alla inlägg under augusti 2020

Av Karsten - 26 augusti 2020 17:24

Nu fattar jag varför gängkriminaliteten i Malmö inte får någon lösning, polisen används till att lösa banala vardagskonflikter.


Då jag i eftermiddags rastade min hund med bollspel fick jag se en äldre dam med en argsint liten hund av terriertyp gå in i det omhängnade området som gränsar till hundrastgården. Påpekas bör att hon vid ett tidigare tillfälle gått in med sin hund kopplad på hundrastgården utan att min hund som var där konfronterade hennes hund då jag har bra pli på min hund. Vidare är det vanligt att boende i området rastar sina småhundar på lekområdet som gränsar till hundrastplatsen.


Nå väl det tog inte lång tid förrän en svart yngre kvinna konfronterade den äldre kvinnan med en massa svammel om att hennes hund inte fick vara där då den kunde tänkas bajsa och kissa där barnen leker. De började tjafsa med varandra men utan att höja rösterna och skrika så jag hörde inte allt vad de sa till varandra. Båda tog fram mobiler och började ringa, den svarta kvinnan satte sig på en bänk hos sina beslöjade vänninor och deras barn medan den äldre kvinnan vankade fram och tillbaka med sin hund pratandes i sin mobil.


Efter en stund gick kvinnan med hunden fram till stängslet som skiljer hundrastgården från lekområdet och frågade om jag skulle vara där länge. Nej, svarade jag, jag kan gå med en gång, då jag varit där en bra stund. Då jag gick såg jag att kvinnan med hunden inte gick in på hundrastplatsen utan gick förbi pratandes i sin mobil. Efter en liten stund kom en polisbil krypande med två poliser i. Jag tänkte för mig själv har nu den galna svarta kvinnan ring polisen? Mycket riktigt polisen stannade och började prata med den svarta kvinna för att sedan köra därifrån sakta och spanades på omgivningen. Jag började gå hemåt i sakta mak för att plötsigt få syn på kvinnan med hunden som korsade min väg. Tro det eller ej, efter en kort stund kom polisbilen krypandes och körde upp vid sidan av henne och stannade henne. Sedan stod poliserna i minst femton minuter och tjafsade med kvinnan med hunden för att sedan gå avsides och konfrontera och sedan köra därifrån. Jag satt på en bänk en bit bort och tog tiden.


Detta är vad Malmöpolisen ägnar sin prioritet åt, banala struntsaker. Nu vet jag inte om den äldre kvinnan sagt något olämpligt angående den andra kvinnas hundfärg och etnicitet, men det tror jag inte då ingen av dem höjde rösten och verkade bli upprörda. Däremot var den svarta kvinnan, som pratade felfri svenska, mycket mästrande i sin ton. Jag vet inte om hon jobbar på förskolan som ligger på området. Oavsett vilket så anser jag att polisen bör prioritera gängkriminaliteten eller åtminstone vardagsbrottsligheten dit hundar på fel plats INTE hör. Detta var ett sådan ärende som redan när det ringdes in till ledningscentralen borde ha sållast bort. Men kanske den svarta kvinnan framhöll sin etnicitet och påstod att den äldre kallat henne för neger (vilket jag inte tror hon gjort) vilket gjorde att ärendet plötsigt fick samma prioritet som en gängskjutning.


Om det är så Malmöpolisens resurser används så förstår jag att inga gärningsmän till alla skjutningar grips. Man väljer att köra på enkla ofarliga ärenden där de inblandade förutsätts vara obeväpnade. Sammanlagt uppehöll sig polisbilen området i en halvtimme, sedan körde de väl upp till polishuset på Proslinsgatan och ägnade resten av dagen åt att skriva rapport på ärendet. Den halvtimme dessa två poliser lade ner på denna banala struntsak kunde de utnyttjat till att visa en halvtimmes polisiär närvaro i något av Malmös gettoliknade problemområden, men det vågar de inte!

Av Karsten - 7 augusti 2020 02:02

En av anledningarna till att jag skriver så sällan på bloggen är att jag finner det meningslöst att predika för de redan frälsta. För övrig är det för sent, loppet är kört för oss människor och vår civilisation. Vi har sabbat den enda jord vi har att leva på och överbefolkat den med en massa äckliga vidriga människor. Hellre 10 000 döda afrikaner och ett par levade elefanter och noshörningar extra, det är min syn på det hela. Jag tar de vilda djurens parti framför svältande ne**rbarn, låt dem dö.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards