Alla inlägg den 18 juni 2018

Av Karsten - 18 juni 2018 18:32

Om det skulle visa sig att CIA eller NSA startat en rad automatiserade Twitterkonton för att påverka det svenska valet för att få folk att rösta på Centern eller något annat USA vänligt parti skulle ingen ens höja på ögonbrynen. Skulle däremot en rysk trollfabrik driven av FSB avslöjas skulle det bli ett djävla liv och de populistiska partierna skulle utpekas som målgrupp.

Vad fan det är bara att gilla läget, Internet finns på gott och ont och används av allehanda krafter för åsiktspåverkan vare sig det gäller att sälja en fysisk vara eller sälja in en ide eller ideologi. Felet är att politikerna verkar vara tagna på sängen inför detta faktum. Vi som varit med ett tag vet att Internet överflödar av en massa skitinformation och rena lögner. Det är bara att sovra och använda sitt huvud, verkar det jag läser troligt eller verkar det som det finns en dold agenda?


Klart att det finns krafter som utnyttjar Twitter och Facebook det finns ju en president som bedriver en stor del av sin politik via Twitter så varför skulle inte andra utnyttja samma möjlighet? Att det skulle förekomma Twitter-konton drivna av automatiserade botar är inte konstigare än spam. Låt de där dårarna på FOI (Totalförsvarets forskningsinstitut) kasta bort sin tid på att jaga spöken på Nätet. 

Svenskarna har en tendens att ta all skit på blodigt allvar och tro att folk saknar sunt förnuft. Själv har jag allltid tagit det som finns på Nätet med en nypa salt, även Wikipedia kan ibland vara behäftad med felaktigheter. 


 
Av Karsten - 18 juni 2018 12:07

Kan man få annat än ångest och känna maktlöshet inför det samhälle politikerna skapat över våra huvuden? Varje dag fylls nyhetsmedia om gruppvåldtäkter, dödsskjutningar, gängvåld, islamisering samt rapporter om en krympande välfärdsstat där skola, polis och sjukvård är i kris. Våra närmaste grannländer pekar på Sverige som ett varnade exempel med all rätt. Makthavarna i Sverige pratar och pratar men gör väldigt lite. 

Problemen har växt sig så stora att de inte längre går att åtgärda. De så kallade utsatta områdena går enligt experter inte att rädda, ändå aviserar Stefan Löfven att han avser att ösa miljarder över dessa getton och rusta upp fastigheterna och inrätta någon form av kontroll hur många som bor i lägenheterna. 


Jag får ont i magen och känner en olustkänsla då jag inser att det håller på att gå åt helvete med det land jag en gång kallade mitt fosterland. Då jag växte upp fanns det ansvarstagande politiker i riksdagen som såg till att få saker och ting gjorda, idag verkar riksdagen bara vara befolkat med pratkvarnar som försöker överträffa varandra i verbal retorik. Jag lyssnar ofta på riksdagsdebatterna på SVT2 Forum och blir beklämd när jag inser vilka stolpskott som representerar folket. Oavsett vem som vinner valet så tror jag inte det blir bättre det finns någon form av inbyggt kardinalfel i det svenska politiska systemet. Bara det att man i princip tog bort tjänstemannaansvaret 1974 vilket gav politikerna fria händer att missköta sig. 


Som de allra flesta svenskar så inser jag att massinvandringen är grunden till de flesta problem som skapats. Man kan inte på kort tid öppna upp för över en miljon människor från företrädesvis dysfunktionella kulturer utan att det får allvarliga konsekvenser för samhället och ursprungsbefolkningen. 



Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards