Alla inlägg den 31 oktober 2016

Av Karsten - 31 oktober 2016 20:33

Tittar på veckans "Vetenskapens värld" som handlar om vapyrer, ja inte sådan där små blodsugande fladdermöss, utan om skendöda människor som går igen och suger blod. Ni trodde kanske detta bara hörde till filmens och fantasins värld, men så icke. I Rumänien och Bulgarien är denna tro fortfarande utbredd bland primitiva bönder i små byar.


Vi trodde att Europa bestod av upplysta bildade människor men i Östeuropa lever primitiv vidskepelse kvar. Sett ur detta perspektiv är det inte så konstigt att man har en avvikande syn på zigenare som i alla tider tillskrivits trolldomsförmåga och annan vidskepelse. Det är rätt fantastiskt att trots alla dessa enfaldiga liberalers trossatser om att vi alla är lika, så finns det ännu människor i Europa som är på samma nivå som de svarta på Haiti som också tror på skendöda som går igen och skadar de levande. 


Själv spottar jag på alla dessa politiskt korrekta dårar och bildar mig en egen uppfattning om människorna omkring mig, jag anser att över 90 procent av mänskligheten är dummare än en bräkande fårskock, de låter andra tycka och tänka åt sig. De tror på feminism och genustrams, de tror på mångkultur och globalisering, de är inget annat än ett lydigt redskap i händerna på en liten kosmopolitisk elit som manipulerar och står på i vår värld. Idag blir man lycklig när man träffar på en människa som tänker självständigt och vågar gå mot strömmen.

Av Karsten - 31 oktober 2016 19:21

Nu SMS:ade uppfinnaren att han bara varit sju meter från påven när denne lämnade Malmö Arena, förstår inte att folk orkar vänta i regn och rusk på att få se påven. Gav honom rådet att cykla ut till Igelösa by där påven ska övernatta i något kloster eller vad de nu har för katolsk religiös facilitet där. Tur man inte är katolik de verkar ha ett lätt hysteriskt förhållande till sin påve. Med tanke på vilka typer som varit påvar genom årtusendena är jag glad om jag kan hålla mig på så långt avstånd som möjligt från katolska kykan och dess företrädare. Det är typer som Borgia och Medici som placerat sina manliga familjemedlemmar på påvetronen, folk som inte drog sig för att giftmörda sina egna familjemedlemmar. Riktigt ruggiga typer som skulle föreställa Kristus ställföreträdare här på jorden.

Av Karsten - 31 oktober 2016 18:49

När jag ser reprissändningarna från Lunds Domkyrka kommer jag osökt att tänka på avsnittet där Mr Bean är i kyrkan och låssas sjunga med i psalmerna genom att gapa och mima med munnen. Jag tycker många i Lunds Domkyrka ser ut på precis samma sätt, djävla skenheliga hycklare. Jag undrar vad Jesus själv skulle ha sagt om han såg vad han skapat med det budskap han spred bland sina judiska bröder och systrar i Israel för över tvåtusen år sedan. Jag tvivlar på att det var denna kyrka han hade i åtanke när han spred sitt enkla budskap.


Jag var själv som ung konststudent i Rom och besökte Vatikanen och Peterskyrkan och såg all den prakt och guld som den katolska kyrkan prunkar av. Jag tänkte på alla fattiga änkor som skänkt sin sista skärv till kyrkan i tron att det skulle ge dem frälsning. Alla religioner som bygger på kollekt och tionde är djävulens samfund, där feta munkar och prelater smörjer sitt krås på församlingens bekostnad.Nä, då lyssnar jag hellre på en indisk asket klädd i bara aska, jag såg några sådana under mina två perioder i Indien. I övrigt var folket där inte mer heliga än i New York eller Stockholms Stureplan. De etablerade religionerna har spelat ut sin roll, de har fastnat i cementerade ritualer och meningslöst pladder.

Av Karsten - 31 oktober 2016 17:37

Fick precis ett SMS från min gode vän uppfinnaren, han sa att han varit 70 meter från påven, jag svarade att då är du nästan helig!!? Vet i fan om jag orkat cykla genom regn och rusk bara för att få en skymt av påven. För egen del räckte det och blev över att se den TV-sända predikan från Lunds Domkyrka. Jag är inte så imponerad av dessa prelater och överhuvuden från varken kyrka eller stat. Alla auktoriteter har jag lite fobi mot, så har det varit sedan barndomen. Kanske beroende på att jag hade en galing till far som blint trodde på alla världsliga auktoriteter, ja utom Palme förstås som han hatade. 


Påve Franciskus verkar mer karismatisk än auktoritär, vilket får tala till hans fördel men då jag inte är katolik eller kristen överhuvudtaget för den delen så bryr jag mig inte så mycket. Jag har min egen gudstro samt tro på tillvaron och livet efter detta och det är jag nöjd med. Å andra sidan har jag suttit bara någon meter från han som tog över efter Krishnasektens grundare. Minns att de hade en naturtrogen vaxfigur av den ursprunglige gurun som grundade Krishnareligionen. Tycket de där krishnadyrkarna var rätt kul typer, oförargliga på något sätt och så bad de inte om pengar hela tiden. De bjöd på gratis mat och ville man så kunde man ge till deras kyrka men det var inget tvång.


Jag har alltid haft en viss fabläs för indisk religion precis som Robert Oppenheimer, atombombens fader. Deras religion framstår inte så inskränkt och trång som den kristna. Även judendomen och dess mystiska sida är intressant. Jag tänker närmast på kabbalismen som jag skrivit om tidigare här på bloggen. Världen är en förvirrad plats och folk söker sig till något tryggt, så kanske religionen är på väg att få en renässans här i västlandet. Det hade ju inte varit helt fel med tanke på alla dårar i Mellanöstern som spränger sig själva i luften för att de och deras familj ska komma till Paradiset.

Av Karsten - 31 oktober 2016 16:41

Leif GW Perssons romanfigur kommisarie Evert Bäckström har som enda beväpning en pistol han kallar Lille Sigge som han bär i ett ankelhölster. Jag gissar att den pistol som åsyftas är en SigSauer P290 som endsat är fem och en halv tum lång. Visste inte att rikspolisstyrelsen köpte in dessa små leksaker. När polisen ersatte sina 7,65 mm Walter PPK med den betydligt tyngre 9 mm SigSauer P225 så hade jag inte en aning om att man även införde så kallat reservvapen på samma maner som amerikanska kriminalare brukar ha. Det har man ju sett på film att de brukar ha en liten .38 trubbnosig Smith & Wesson i ett hölster på vaden som döljs av byxbenen, det gäller att inte ha shorts på sig.


 


Jag ser fram mot den dagen då den ohyfsade och odräglige Evert Bäckström tar ett sista samtal med Lille Sigge vilket han lovat i romanen "Den sanna historien om Pinocchios näsa" en djävla lång titel på en roman om ni frågar mig. Vet inte vad en SigSauer P290 duger till, verkar vara en 9 mm pistol. Den kanske tar 9 mm kort ammunition med tanke på dess storlek. Magasinet rymmer bara sex skott och kanske ett i loppet. På kortare avstånd är den säkert effektiv men på avstånd över tio meter föredrar jag nog en pistol med längre pipa. Som dolt vapen vid vaden är den nog perfekt vilket den fyndige Leif GW Persson listat ut.

Av Karsten - 31 oktober 2016 15:48

Här i Sverige talar man om hur hemskt det kommer att bli om Donald Trump blir president, man talar om världskrig och liknade. Jag tror det är tvärtom, det är om häxan Clinton vinner som krigsrisken ökar. Jag tror Trump och Putin talar samma språk, de förstår varandra, medans Clinton inte alls förstår sig på maktpersoner som Vladimir Putin utan tror att det enda språk han förstår är hot om våld. Kommer kärringen Clinton till makten tror jag temeraturen skruvas upp ännu mer, fler trupper kommer att placeras vid Rysslands gränser och Ryssland kommer att svara med hot om taktiska kärnvapenattacker. Därför hoppas jag att Trump vinner valet, hur odräglig och ohyffsad han än är. Med Trump i Vita Huset kommer vi att få en fredligare värld, åtminstone här i Europa.

Av Karsten - 31 oktober 2016 14:51

Efter första valomgången i Moldavien där folket valde den Rysslandvänlige Igor Doron med 48,5 procent av rösterna kommer säkert landet att utsättas för de sedvanliga CIA manipulationerna inför den andra valomgången på samma sätt som man gjorde i Ukraina. Man vill från amerikanskt håll se den EU-vänlige Maia Sandu som president så man kan få med Moldavien i NATO och flytta fram fronetn mot Ryssland. 


Rysslands ordförande i försvarskommiten varnade häromdagen Norge för att man riktat om sina taktiska kärnvapen mot landet då Norge avser att placera 300 - 400 amerikanska marinsoldater uppe i norra Norge mot gränsen till Ryssland. Norge ger även grönt ljus till att förvara amerikanska militärfordon i hemliga grottor. Ett klokt beslut av Kreml men tråkigt för den norska civilbefolkningen, men ger man sig i säng med djävulen får man skylla sig själv. 


Hörde att FBI hållit inne med uppgifterna att Trumps administration skulle ha kontakter med den ryska regeringen, det låter i mina öron som något positivt. Om Trump vill ha en dialog med Moskva är detta något bra och fredsbevarande, istället för att den där falska häxan Clinton startar ett kärnvapenkrig för att visa hur tuff hon är. Jag litar ta mig fan mer på Moskva idag än på de falska hökarna i Washington.

Av Karsten - 31 oktober 2016 13:45

Den där påven verkar vara en ganska klok man då han är emot både kvinnliga präster och homosexäktenskap vilket gör honom all heder. Att hoppas på att han sätter den där kvinnliga ärkebiskopen Antje Jackelén på plats är väl att hoppas på för mycket. Antje Jackelén, vilket djävla namn föresten, hennes föräldrar måste ha hatat henne. Kollar just nu SVT1 där påven framträder inför 5000 galna skrikande zigenare. Zigenare är ju kristna på ett närmast vidskepligt sätt.

 

Själv är jag av den åsikten att all tro har flippat ut och blivit politiserad på ett eller annat sätt. Redan på 500-talet började kristendomen balla ur och man började slå ihjäl dem som inte hade den "rätta" tron, den katolska kyrkan slaktade katarer, manikéer och gnostiker. Vem bestämmer vad som är den rätta tron, ja inte är det Jesus det är ett som är säkert. Hade han vetat vad det hela skulle urarta till hade han nog hållit käften. 

 

Finns det någon Gud så bor han definitivt inte i något stenhus med torn på, han bor i hjärtat hos alla rättrogna människor, inte hos någon hycklare som springer runt i konstiga kläder med stort krusifix i guld om halsen och gör allehanda tecken i luften och babblar en massa skit på latin som ingen utom de själva förstår. All form av organiserad religion är en styggelse, inte fan avsåg Jesus att folk skulle dricka vin och äta torrt bröd i tron att det var hans lekamen och hans blod de fick i sig när han intog sin sista måltid med sina apostlar. Allt detta spektakel har kyrkan skapat i efterhand.

 

Inga av Nya Testamentets texter är skrivna tidigare än 300 år efter Jesu död och det vet man hur folk skarvar och lägger till och drar ifrån så att det passar deras syften. När sedan det första kyrkomötet år 500 slog fast vilka texter som skulle ingå i Bibeln var det slut med den fria kristendomen och Jesus förvisades till myternas värld. En sak jag aldrig förstått är varför judarna kan prata direkt med Gud medan de kristna måste gå genvägen via Kristus? Finns Gud finns han i allt, och då menar jag ALLT. Hela universum och allt levade.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards