Direktlänk till inlägg 18 mars 2017

Systemkollaps

Av Karsten - 18 mars 2017 21:29

Är nu inne på sista romanen av Sjöwall Wahlöö "Terroristerna" som är betydligt mer politisk än de övriga böckerna. Paret skriver rätt ut att Sverige är en skendemokrati som styrs av en liten klick kapitalister och en hop fega politiker. Tyvärr har de rätt och saker och ting har inte blivit bättre med tiden tvärtom sämre. Något rättssamhälle har Sverige aldrig varit med sitt politiserade system med nämdemän utsedda av de politiska partierna. Om jag ska vara helt opartisk så hade jag inte heller som invandrare velat bli dömd av en tingsrätt där det satt en massa Sverigedemokrater. Inte för att jag gillar invandrare, men jag gillar ett rättssamhälle där alla är lika inför lagen.


Den svenska rättvisan är ett skämt med halvsovande advokater som bara är en sorts statister i en vidrig form av teater. Vi har ett politiskt etablissemang som försvarar ett domstolssystem som är allt annat än rättssäkert. På vissa punkter är politikerna rörande ense från V till SD. Detta är så vidrigt så jag välkommnar den systemkollaps som förr eller senare kommer att drabba det svenska samhället. Varför ska jag ställa mig bakom ett ruttet samhällssystem även om jag älskar mitt fosterland. Det kanske är just för att jag älskar mitt land som jag är så hatisk mot poliser och det politiska systemet. Polisens enda uppgift är att skydda ett ruttet system och dess företrädare. Ingen politiker vågar ställa sig upp och ta strid mot rövarkapitalismen och banksystemets ränteslaveri. De bara jamsar med från V till SD.


Vi behöver ett politiskt allternativ som står på folkets sida som inte är en del i det genomruttna politiska systemet. Är det vekligen demokrati att låta folket välja mellan pest och kolera en gång vart fjärde år och sedan accepterta att dessa dönickar står i riksdagen och prata en massa strunt timme ut och timme in? Den nuvarande ledningen i SD är inget annat än fosterlandsförrädare precis som de andra partierna. Över 20 procent dumskallar tror att saker och ting blir bättre om de röstar på SD, de blir istället grundlurade av en samling smarta skurkar som lurar till sig en lön på 63 000 kronor i månaden som finansieras av skattemedel. Stackrst dumma svenskar det finns inget hopp för er. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karsten - 30 augusti 2022 00:00

Mycket skit som händer i vårt förr så trygga samhälle. Har mest hängt på Twitter de senaste åren. Det jag gillar med bloggen är att man kan ta ut svängarna lite mer här samt att censuren inte är lika hård som på Twitter. Det är egentligen för djävlig...

Av Karsten - 6 maj 2022 02:14

Vad som präglar vår tidsålder är ytlighet. Det finns inget djup i tillvaron, de flesta människor ägnar sig åt flärd och flams, förutom de stackare som ägnar all sin tid åt att få ihop till livets nödtorft och det är rätt många idag. Var tog andlighet...

Av Karsten - 2 maj 2022 19:21

Britterna berömmer sig över att de segrade över de hemska nazisterna som utförde de mest diaboliska exeriment på levade människor i sina läger. Sedan visar det sig att dessa britter eller engelsmän inte är ett dugg bättre själva. 1957 skickade den ...

Av Karsten - 30 mars 2022 22:54

Att tro att Putin bara är ännu en i raden av galna envåldshärskare är att göra det enkelt för sig. Visst har han drag av galen diktator över sig, men han är nog slugare än så. Vladimir Putins bakgrund i KGB som kontraspion har satt sin prägel på hono...

Av Karsten - 30 mars 2022 19:49


Den flygplansformation bestående av två Su-24 Fencer eskorterade av två Su-27 Flanker påstås nu ha varit utrustade med kärnvapen. Attackplanet Su-24 Fencer är utrustat med 8 yttre bommar och saknar inre bombrum, så det måste vara dessa 2 plan som bur...

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards