Direktlänk till inlägg 17 oktober 2016

Outlook ett djälvla skit

Av Karsten - 17 oktober 2016 11:08

Är det fler än jag som tycker MS Outlook är ett djävla skitprogram? Tidigare fanns Hotmail som ett eget fristående program, men detta liksom så många andra program eller appar som man envisas med att kalla dem nu, köptes upp av MicroSoft och integrerades i deras eget mejlprogram Outlook. Dedt tar en evighet att läsa sin mejl idag då Outlook öppnar en massa konstiga fönster. Mitt största misstag var när jag uppgraderade Windows 7 till 10 som är rena skiten förutom att det har inbyggda spionprogram för att underlätta för NSA att hålla koll på oss. Ständigt kommer det uppgraderingar som ändrar på hela menyn. Efter en sådan uppgradering kunde jag inte längre hitta "stäng av" funktionen. Det tog mig en stund innan jag fann att man ändrat den till en liten ikon längst ner till vänster. 


Jag började använda persondatorer redan 1986 då man var tvungen att hålla i minnet en massa kontrollkommandon för att få skiten att fungera. Sedan kom Appel med sin Macintosh som underlättade användandet lite och därefter följde Windows 95 på PC marknaden. Jag minns hur det var innan Win 95 då man körde dess föregångare på gamla 486:or det gick som en Valiumberusad snigel på en tjärad sticka. Idag har man tio gånger mer RAM-minne än vad hela hårdisken var på maskinerna på slutet av 1990-talet. Det finns nog ingen marknad där utvecklingen går fortare än inom data- och kommunikationssektorn. Idag är mobilen i princip en liten dator och digitalkamera. Jag tänker alltid på Chester Goulds gamla serie Dick Tracy (1931 - 1977), ni vet han deckaren som hade en liten klocka med TV-skärm på armen som han kunde komunicera genom, idag är det verklighet. Vad blir nästa steg, bygga in mobilen i skallen på oss? 


Den här explosionen inom mobilsektorn har varit förödande, idag går folk med näsan och hela sitt fokus i mobilskärmen. De ser inte var de går då de är upptagna med att SMS:a eller jaga Pokemon, det är helt sjukt. Värst är det med bilförare som SMS:ar samtidigt som de kör bil de är livsfarliga. Hos somliga människor har det blivit som en besatthet att vara "uppkopplade" hela tiden. De kollar sina "likes" på Facebook och Twitter hela tiden och verkar aldrig kunna koppla av helt. Själv skulle det aldrig falla mig in att gå tillbaka hem om jag glömt ta mobilen med mig, tvärtom jag tycker det är skönt att slippa skiten. Jag har inte ens ett Internetabonemang på min mobil, det sa jag upp då jag tyckte det var bökigt att surfa på en lite skärm. Ibland funderar jag på att återgå till en gammal Nokia istället för "smartphonen". Jag börjar utvecklas till en teknikfiende, jag blir kanske som Unabombaren!?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karsten - 30 augusti 2022 00:00

Mycket skit som händer i vårt förr så trygga samhälle. Har mest hängt på Twitter de senaste åren. Det jag gillar med bloggen är att man kan ta ut svängarna lite mer här samt att censuren inte är lika hård som på Twitter. Det är egentligen för djävlig...

Av Karsten - 6 maj 2022 02:14

Vad som präglar vår tidsålder är ytlighet. Det finns inget djup i tillvaron, de flesta människor ägnar sig åt flärd och flams, förutom de stackare som ägnar all sin tid åt att få ihop till livets nödtorft och det är rätt många idag. Var tog andlighet...

Av Karsten - 2 maj 2022 19:21

Britterna berömmer sig över att de segrade över de hemska nazisterna som utförde de mest diaboliska exeriment på levade människor i sina läger. Sedan visar det sig att dessa britter eller engelsmän inte är ett dugg bättre själva. 1957 skickade den ...

Av Karsten - 30 mars 2022 22:54

Att tro att Putin bara är ännu en i raden av galna envåldshärskare är att göra det enkelt för sig. Visst har han drag av galen diktator över sig, men han är nog slugare än så. Vladimir Putins bakgrund i KGB som kontraspion har satt sin prägel på hono...

Av Karsten - 30 mars 2022 19:49


Den flygplansformation bestående av två Su-24 Fencer eskorterade av två Su-27 Flanker påstås nu ha varit utrustade med kärnvapen. Attackplanet Su-24 Fencer är utrustat med 8 yttre bommar och saknar inre bombrum, så det måste vara dessa 2 plan som bur...

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards