Alla inlägg den 17 oktober 2018

Av Karsten - 17 oktober 2018 00:51

Var dum nog att pröva Avast antivirus och brandvägg men ångrade mig och skulle ta bort skiten, men då gick det plötsligt inte att ta bort skiten. Jag blev nekad åtkomst, hade inte behörighet att avlägsna möget och kasta det i papperskorgen. Försökte med avintstallation också samma svar då.


Så för två dagar sedan efter att datorn uppdaterat Windows 10 så hände följande när jag loggade in, rutan blev svart och en vit ruta uppenbarade sig i övre vänstra hörnet där det stod Avast Secure Browser uppdateras, ovanpå denna ruta kom en annan ruta som meddelade att Windows Explorer ej gick att starta. 

Satt där med en dator med svart ruta som krabbade. Till slut lyckades jag med Ctrl + Alt + Delete få igång Aktivitetshanteraren som gjorde att jag fick tillgång till "Den här datorn" och alla program. Det känns som det är en gammal supersnabb 486:a man kör på. Måste öppna alla program manuellt från programmapparna.


Lyckades komma så långt att jag förstod att två Treads krockat och hängt sig med varandra, Avast-skiten och Win Explorer. Problemet är att jag inte vet hur man åtgärdar det då datorn inte vill ge mig full behörighet av någon outgrundlig anledning. Man betalar för ett operativsystem när man köper datorn men får inget fysiskt sådant med till datorn i form av ett USB med Windows 10. Annars hade man ju kunnat formatera om hela SSD-flashen och återinsstallera Windows 10. 


Fan vad mycket enklare allt var förr när man hade DOS-läge  och kunde gå in där och göra en "format C" och sedan bara stoppa in CD:n med Windows operativsystem. 

Vad ni än gör så installera aldrig Avast produkter på er dator för de lägger in skit ni inte bett om som den här förbannade Avast Secure Browser.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards