Inlägg publicerade under kategorin Religion

Av Karsten - 29 juni 2018 23:11

När fan ska det gå upp för dessa vänsterliberala pajasar att islam är en långt farligare ideologi än både nazism och kommunism tillsammans. Att tro att islam är en religion likt alla andra religioner är att lura sig själv, islam är en religiös-politisk ideologi vars mål är samma som scientologerna, att omvända hela världen. Muslimerna tror att bara alla underkastar sig islam så löses alla problem i världen, miljö- och klimatproblem samt alla andra problem. Gud har nämligen skrivit en plan för alla människor redan från början och blir alla muslimer så kommer Allah att lösa alla problem åt mänskligheten.


För att ni ska förstå så låt mig citera Hadith 4:

"Sannerligen är det så, att var och en av er skapats i edra mödrars magar. I fyrtio dagar likt ett frö, sedan som en hängande klump under lika lång tid, sedan som en tuggad bit kött under lika lång tid. Därefter sänds den ängel ner till er, som blåser in livets ande och som fått befallning om fyra saker: Att skriva ner livslott , livslängd, gärningar och om livet blir lyckligt eller olyckligt. Vid Gud, den Ende utan like, sannerligen kommer somliga bland er att bete sig som Paradisets invånare tills det bara är en armslängd mellan dem och Paradiset. Då kommer det som redan skrivits att ta överhanden och de kommer att bete sig som Helvetets invånare och alltså hamna där. Andra kommer att bete sig som Helvetets invånare tills det bara är en armslängd mellan dem och Helvetet. Då kommer det som redan skrivits att ta överhanden och de kommer att bete sig som Paradisets invånare och alltså hamna där." 

 

Där har ni islams och muslimernas fatalism i ett nötskal, de tror allt är förutbestämt av Allah. Det är därför de är så farliga som krigare då de tror att det spelar ingen roll om de rusar fram i täten i ett anfall eller gömmer sig längst bak. Har Allah bestämt att de ska dö så gör de det oavsett var de befinner sig. 

Det var nog ingen slump att nazisterna visade ett stort intresse för islam. Hitler lät bjuda in stormuftin av Jerusalem till Berlin då de hade en gemensam fiende i judarna. Himmler lät sätta upp en muslimsk division, 13:e Gebirgs div. Der SS "Handschar" bestående av 90 procent bosniska muslimer. 


Det är dags att vakna och inse att våra politiker har släppt in en femte kolon i Sverige bestående av hundratusentals muslimer. Många av dem moderata hyggliga människor tills den dag muslimerna får ett avgörande politiskt religiöst inflytande, då förvandlas de hyggliga muslimerna till islamister. Då blir vi kafir - de otrogna andra klassens medborgare i Sverige. Detta tror ingen av våra politiker på då muslimerna lyckas lura och bedra dem med att de har minsann bara fredliga avsikter. Det är nu innan det är för sent vi måste ta upp kampen mot islam och driva ut dem ur Europa.

 



Av Karsten - 27 juni 2018 12:02

Just nu ser jag på SVT Forum där man sänder en riksdagsinterpellation om utländsk finansiering av moskéer där kulturminister Alice Bah Kuhnke står och försvarar islam och rätten för alla att tro på vad de vill. Med andra ord hon försvarar därmed även radikal islamism med hjälp av Regeringsformens lag om religionsfrihet. Hon anklagar Jeff Ahl (AfS) för att vara odemokratisk och för att hota yttrande- och åsiktsfriheten när han påtalar hotet från islam. Kuhnke anser även att Ungern är en skurkstat då de värnar om sitt eget folk och tar upp kampen mot islam. Däremot ser hon tydligen inga problem med att Saudiarabien och andra extrema muslimska stater finansierar byggandet av moskéer i Sverige och bedriver islamistisk propaganda. 


Röstar svenska folket för en fortsatt rödgrön regering så är de ta mig fan bara värda att gå under som folk. Det är hög tid för svenskarna att vakna upp och börja inse vad som håller på att hända i Sverige. Bakom deras rygg har den rödgröna regeringen med kulturminister Kuhnke i spetsen tillåtit en smygislamisering av Sverige. Man har tillåtit utländska intressen att finansiera uppförandet av moskéer runt om i Sverige. Är det någon som tror att Sverige tillåtits uppföra kristna kyrkor i exempelvis Saudiarabien?   


Denna aningslöshet bland svenska politiker när det gäller islam är skrämmande, de ser islam som vilken religion som helst. De begriper inte att islam är lika mycket religion som politisk ideologi. Det är bara att titta på Iran som styrs av ett prästerskap och där Koranen är det politiska rättesnöret, samma sak gäller i Saudiarabien och en rad andra muslimska stater. Målet för alla muslimer i Sverige är att alla svenskar konverterar till islam och Sverige blir en islamsk republik eller att kungahuset konverterar och Sverige blir likt Saudiarabien ett islamskt kungadöme.


Vill vi svenskar inte ha denna förödande utveckling så måste vi rösta fram en nationell regering som sätter svenskarna först och som tar upp kampen mot islam och tvingar dem att retirera både kulturellt och religiöst. Alla moskéer som misstänks bedriva antidemokratisk propaganda stängs och imamerna utvisas eller fängslas. Alla muslimer i Sverige ska bli varse att de lever på nåder i ett land som vilar på den kristna kulturen och att vi inte tolererar någon form av muslimskt missionerande. All form av radikaliserad islamism jämställs med terrorism och kriminaliseras. Vill man praktisera medeltida religion- och kulturyttringar i Sverige så ska man få det väldigt svårt och snabbt inse att detta nog inte är det rätta landet att bo i.

Av Karsten - 15 juni 2018 13:54

Det pratas mycket om värdegrunden i den svenska debatten, folk dissas för de saknar den rätta värdegrunden. Som jag förstår vilar värdegrunden på humanism och empati, det man i dagligt tal kallar PK - politisk korrekthet. Vad jag däremot inte förstå är hur denna värdegrund går ihop med islam och det Koranen står för? Värdegrunden kan väl inte acceptera att män är av Gud är satta att styra över kvinnorna? Eller att Koranen ger män rätt att aga uppstudsiga kvinnor? Hur många av värdegrundens företrädare har lusläst Koranen? Ett moraliskt regelsystem baserat på hur folk tänkte år 600 e.Kr kan det vara förenligt med en värdegrund som tar sitt avstamp i 2000-talets jämställdhet, feminism och genusvetande?


Dagens mångkulturella Sverige är som idé en totalt ideologisk och tankemässig härdsmälta, de som företräder den har inte en siffra rätt. Man har en förvirrad idé om hur det ska vara men verkligheten är något helt annat, det blev inte som man ville. Misslyckandena försöker man dölja genom förskönade omskrivningar, man kallar getton för "särskilt utsatta områden" man kallar problem för "utmaningar" tiggande zigenare kallas för "utsatta EU-medborgare" och så vidare. Vanligt folk genomskådar så klart dessa dimridåer men aktörerna på mångkulturens arena fortsätter att framhärda med en druckens envishet. Man har ideologisk målat in sig i ett hörn och kommer inte ut nu när de politiska vindarna börjat blåsa i en annan riktning. Värdegrunden börjar vittra sönder innan cementen ännu hunnit torka. Man har byggt upp en samhällsmodell på en grund av balsaträ och papper, och det vet alla ett bygge är inte starkare än dess grund.


Jag tycker företrädarna för detta misslyckade befolknings- och samhällsexperiment ska ha modet att öppet erkänna att de haft fel och gjort det svenska folket en otjänst. Att de slösat bort skattepengar på ett godhetsprojekt som gått ut på att släppa in de som haft pengar att ta sig till Sverige istället för att hjälpa hundratusentals flyktingar på plats. Erkänna att de byggt upp något på myter och rena lögner, som lögnen att flyktinginvandringen är en ekonomiskt lönsam affär när varje flykting i själva verket kostar samhället 74 000 kronor om året. Det är våra skattepengar som dessa godhetsknarkare slösat bort på sitt altruistiska projekt. 

Av Karsten - 15 juni 2018 10:49

Inom den muslimska världen men även inom andra klan och familjekulturer är det vanligt med äktenskap med nära släktingar, något som ger upphov till inavel med fysiska och psykiska men och handikapp som följd. Bland muslimer bryr man sig inte om detta då man är fatalist, man tror inte att barnet blivit gravt psykiskt handikappat på grund av genetiska samband utan man tror att det var Allahs vilja, detta trots att Koranen tydligt förbjuder blodskam i Sura 4:27. Islam är till sin karaktär fatalistisk, man tror allt som sker med en i ens liv är Allahs vilja. I krig är muslimer fanatiska då de tror att om det är Allahs vilja att de ska överleva så spelar det ingen roll om de stormar fram i spetsen för de andra soldaterna eller om de gömmer sig i trossen. Kvinnorna finner sig i ett patriarkalt förtryck då de tror att detta är Allahs vilja, i Sura 4:38 kan man läsa: "Männen vare kvinnornas föreståndare på grund av det företräde Gud givit somliga framför andra", i denna vers uppmanas även männen att aga uppstudsiga kvinnor. Allah har genom sin profet Mohammad också uppmanat dem att täcka sin kropp så att den inte orsakar upphetsning hos främmande män.


Islam är en religion fylld med vidskepelse, tvetydigheter och andra hemskheter, rent generellt kan man inte kalla den en kärleksfull religion till skillnad från kristendomen. Mycket text i Koranen går ut på att verifiera dess äkthet som Guds ord och inpränta i läsaren att Gud är stor och allsmäktig och att endast Han kan ge nåd och förbarmande. Det finns ingen frälsning från synderna som i kristendomen, att tron på Jesus ska befria en från alla synder och bereda en plats i Himmelen. Koranen predikar att Allah kan visa nåd om han så vill men detta är helt godtyckligt. Endast den som är rättrådig och helt lever efter Koranens bud är garanterad en plats i Paradiset. Denna tro måste vara äkta och komma från hjärtat, hycklare som ber fem gånger om dagen och efterlever alla regler men bara gör det med tungan är dömd till helvetet.


På många sätt är Koranen och islam motsägelsefull och tvetydig vilket utnyttjas av islamister som bara hänvisar till de textavsnitt som stöder deras politiska agenda. På grund av sin tvetydighet och svårtolkade karaktär har islam som tro kommit att utnyttjas av onda krafter genom tiderna. Inte ens de skriftlärde som till fullo behärskar arabiskan kan med säkerhet uttyda alla textavsnitt i Koranen. Det står på flera ställen i Koranen att den bara kan läsas och förstås på arabiska vilket gör det svårt för många muslimer som exempelvis turkar, iranier, pakistanare, indonesier som inte har arabiskan som sitt modersmål. Det blir som med kristendomen i forna dagar när all predikan hölls på latin, prästen får tolka åt församlingen vilket ger utrymme för godtycklighet. 


Det finns två svenska auktoriserade översättningar av Koranen, Muhammad Knut Bergströms och Karl Vilhelm Zetterstéens översättning och tolkning. Bergström är själv troende muslim och står för den senaste översättningen 1982, medan Zetterstéen som var professor i orientaliska och semitiska språk och vars översättning är lite ålderdomlig då den är från 1917. Enligt många språkvetare anses Zetterstéens översättning vara en av de bättre i världen. Själv är jag övertygad om att man även genom en svensk översättning av Koranen kan få en ganska god inblick i de tankar som ligger bakom dess texter, givetvis missar man tvetydigheterna och den rimmade prosan i originalets arabiska. För en svensk läsare framstår Koranen som rörig och ganska tjatig då den ständigt upprepar sig. På var och varannan sida varnas läsaren för helvetets plågor som ska vederfaras dem om de inte lever upp till skriftens ord. Precis som helvetet Hel var en kall och ogästvänlig plats för de gamla asatroende i Norden så är helvetet för araberna en het och torr plats där man tvingas dricka kokhett vatten.


Budskapet i Koranen är att du ska finna dig i det öde Allah i sin outgrundliga visdom och suveränitet har givit dig och leva ett så rättskaffens liv som möjligt på det att Allah ska belöna dig på Domens dag då alla både levande och döda ska få sin lön eller straff. Levnadsreglerna i Koranen ska ses i relation till den tidsepok den skrevs i, 600-talet e. Kr. då araberna eller beduinerna levde som nomadiserande stammar i ett kargt ökenlandskap och dyrkade naturandar. Muhammad tog många idéer ur judarnas Tora som av muslimer erkänns som en skrift av Gud given till människorna, de menar dock att judarna feltolkat den och att Koranen är den enda sanna tolkningen av Guds ord något som upprepas gång på gång i Sura efter Sura. Bakom Koranen står dess skapare Muhammad som under en period på 23 år fick ta emot islams heliga budskap som uppenbarelser från ärkeängeln Gabriel (Jibril). Socialt var Muhammad en eländig stackare, mamman var fattig och pappan som dog ung lämnade bara efter sig fem kameler, en mindre flock får och getter samt en slavflicka. Han gjorde som L. Ron Hubbard, grundade en religion och blev en stor man.

 

Kan man bara väva ihop ett religiöst budskap som passar den dumma massan så är det inget som säger att man inte lyckas. Religion och politisk ideologi har mycket gemensamt, se på Hitler som lyckades hypnotisera ett helt kulturfolk som tyskarna under tolv år med sin nazistiska ideologi, scientologerna har hundratusentals anhängare världen över. Kommunismen trollband en stor del av världen under 60 år. Religion däremot har en tendens att bli betydligt mer långlivad än politiska ideologier även om grundidén är densamma, att härska över massan och med regler och lagar tukta den. Politisk ideologi hotar motståndaren med omedelbara repressalier medan religionen hotar dem med evig fördömelse efter döden.  Religionen lovar den fattige och arme att om han finner sig i sitt öde och lever ett rättskaffens liv belöningen i Himmelen efter döden, en ideologi som perfekt passar en feodal samhällsstruktur. Både religion och politisk ideologi bygger mycket på masstrycket, folk tror det alla andra tror på. Få vågar gå utanför ramarna och börja ifrågasätta. Endast den sanne starke individualisten vågar se religion och ideologi för vad det verkligen är, ett verktyg för makten att kontrollera. 

Av Karsten - 13 juni 2018 18:17

Generellt kan man säga att Koranen försöker skrämma sina läsare till tron på Allah och hans profet Muhammeds ord. Det Koranen har gemensamt med Bibeln är tron på en Domedag då den enda Guden ska döma både levande och döda för deras gärningar till antingen ett evigt liv i Paradiset eller till evig fördömelse i Helvetet. Denna tro på den yttersta dagen är mycket viktig för muslimer. En stor del av Koranens texter går åt att övertyga läsaren om att detta är den enda rätta tron för att vinna frälsning och evigt liv i Paradiset. Det en muslim föraktar mest är en ateist, en människa som förnekar Gud och som inte tror på Domedagen. Muslimer tror inte heller på evolutionsteorin utan tror att Allah skapade människan av ett stycke lera. Det är rätt märkligt att mullorna i Iran kan ägna sig åt att tillverka kärnvapen när de inte tror på den vetenskap och de teorier som ligger bakom den moderna kvantfysiken. 


En stor skillnad mellan Bibeln och Koranen är att den senare inte är kronologisk till sin struktur. Exempelvis kommer de första uppenbarelserna som Muhammed (570 e.Kr - 632 e.Kr.) får av ängeln Gabriel (Jibril) inte förrän i Sura 96 de första 5 verserna, sedan får han ytterligare visioner efter en paus som kommer i Sura 74. Således är Koranen inte en helhet  som man kan läsa från början till slut utan uppehåll och tid för eftertanke. Koranens slutgiltiga form framträdde först på 700-talet.

Från medeltiden och fram till vår egen tid har det varit relativt vanligt att både judar och kristna anklagat Muhammed för att själv ha framställt Koranen, genom att kombinera delar av judarnas Tora och Nya Testamentet med förislamsk poesi för att lura människorna att tro på hans uppenbarelser. Muhammed har även anklagats för att lida av epilepsi och att vara en hysteriker. Judarna har ett ord, meshugga - galning, ett epitet som används på profeten Muhammed.


För en modern rationellt tänkande människa så är alla religiösa skrifter ett alster sprungna ur en människas hjärna och fantasi, sedan är det upp till läsaren om han vill tro att detta skett på gudomlig ingivelse eller ej. De flesta religioner genom tiderna har haft som syfte att tämja människorna och hålla dem i fruktan för gudomliga straff om de bryter mot de religiösa lagarna, ofta har religionen utnyttjats av makthavare att härska över folket. Många härskare har påstått sig ha sitt härskarmandat genom guds försorg. Dagens Iran är en modern teokrati där man härskar med hjälp av Koranen och islam, politik och religion har slagits samman till ett. Prästerna stiftar inga lagar utan tolkar lagarna med utgångspunkt i Koranen. Att argumentera med en troende muslim är meningslöst då han tar all sin argumentation ur Koranen, han tror att världens miljöproblem löses bäst om alla människor konverterar till islam.

Av Karsten - 12 juni 2018 15:32

På många ställen i Koranen uppmanas de troende att döda de otroende. Låt mig citera: "Om de vända eder ryggen, så gripen dem och döden dem varhelst ni finnen dem...så gripen dem och döden dem, varhelst I på träffen dem, ty över dessa hava vi givit eder öppen fullmakt"

 När det sedan gäller paradiset och tillvaron efter döden så är detta mycket materialistiskt och inte ett dugg andligt, det är skrivet precis som en människa som lever i en karg solstekt öken vill ha det.

En plats där det alltid är skuggigt och det flyter fyra floder, en med mjölk som inte surnar, en med porlade kallt vatten, en med honung och en med vin som man varken blir bedövad av eller bakfull. Man passas upp av unga pojkar klädda i grönt siden med silversmycken som bär omkring silverbägare och fat med underbara frukter och det finns fullt med oskuldsfulla jungfrur. (Verkar som ett paradis för pedofiler).

På mig låter detta som en väldigt primitiv religion avsedd att hålla primitiva människor under tukt och lydnad. Ingen transcendental  religion med något större andligt djup. Mycket handlar om den högra eller västra sidan, den högra vägen är den rätta som bär till paradiset, den västra däremot leder till helvetet där man halstras över öppen eld och tvingas dricka kokande vatten som fräter upp ens inälvor.


Att Koranen inte är något som några nomadiserande beduiner själva hittat på framgår av flera ställen, exempelvis står det i fyrtioåttonde Suran "Seger" 48:4 "Han är den som nedsänt schekina till de rättrognas hjärtan, för att de skola växa i sin tro -"  Begreppet shekina kommer från den judiska tron och speciellt i Kabbalan, det är en feminin representation av Gud, det feminina förkroppsligandet av andlig kraft. Man talar om att ingå äktenskap med shekina. Det 10:e sefiroth i Kabbalans Livets träd som kallas Malkuth, Guds "rike" kallas även Shekina.

I Gershom Scholems "Den judiska mystiken" beskriv det på följande sätt: Först i Guds förening med  Schechinan uppnås Guds verkliga dynamiska enhet, bortom mångfalden olika aspekter, jichud som kabbalan kallar dem".


All religion är sprungen ur människornas egen vidskepelse och alla böcker är skrivna av människor, Gud är en mänsklig uppfinning sprungen ur behovet att kontrollera människan i civilisationens begynnelse. Delar av Gamla Testamentet är i stort sett bokstavliga plagiat på fornegyptiska vishetsskrifter. Så inget nytt under solen, judarna kopierade egyptierna och araberna kopierade judarna. Både judar och araber erkänner Abraham (Ibrahim) som sin urfader och upphovet till de tolv stammarna varav araberna är en. Araberna härstammar från Ismael som föddes av Hagar, Abrahams hustru Saras egyptiska tjänstekvinna som fördrevs av Isak, sonen som Abraham fick med Sara vid 90 år ålder??


Judarnas Tora det vi kallar Gamla Testamentet är lika fylld som Koranen med hot om ond bråd död och Herrens vrede och alla som inte är av juda stam skall slås ihjäl. Det är otroligt att man tror på denna vidskepelse år 2018.





Av Karsten - 9 juni 2018 12:19

Aldrig någonsin trodde jag att jag skulle få uppleva kommunismens sammanbrott och ett fritt Östeuropa och nu som grädde på moset den svenska socialdemokratins ras från ett maktfullkomligt statsbärande parti till en ynkligt skugga av sitt forna jag. Ett parti som desperat försöker klamra sig kvar vid makten och är beredd att offra alla ideal och all ideologi och gå samman med något borgerligt parti för att hålla SD borta från allt inflytande och själva stanna kvar vid maktens köttgrytor. 


Tyvärr har nog det tåget gått för socialdemokratin då de offrade sina ideal redan på 1960-talet då de gjorde upp med Svenska Arbetsgivarföreningen och sålde ut sina väljare till kapitalet, den så kallade Saltsjöbadsandan. Det var gruvstrejken vid LKAB som fick socialdemokraterna att vända ryggen åt arbetarklassen. Att de lyckats klamra sig kvar vid makten i så många år beror mycket på den anda som råder i många arbetarhem, far och mor har alltid röstat på socialdemokraterna därför gör barnen det också. Av tradition och inte av politisk övertygelse röstade många svenskar under årtionden på SAP då de inte tyckte att det fanns något annat alternativ att rösta på, om man nu inte ville rösta på de Moskvatrogna kommunisterna vilket många norrlänningar och göteborgare gjorde. 


I dag har det politiska landskapet förändrats total och socialdemokratin har inte hängt med, nya partier som Ny Demokrati och Sverigedemokraterna dök upp, de förstnämnda försvann snabbt och man trodde därmed att Sverige för alltid var befriat från populistiska partier. Men så kom SD in i riksdagen och fick bara fler och fler väljare i takt med att man fortsatte med den generösa asyl- och flyktingpolitiken. Att folket protesterade och missnöjet manifesterade sig på sociala medier på Internet brydde man sig inte om då det rådde konsensus i denna fråga i riksdagen, ni röstar på oss alltså vill ni ha denna invandringspolitik tycktes man från politisk håll resonera. Detta var den verkliga anledningen till att SD började ta röster framför allt från socialdemokraterna men även från de borgerliga och klättra i opinionsmätningarna. 


Att inte känna av stämningarna hos folket utan istället tro att man med hjälp av media och andra kan uppfostra folket till att tycka rätt i en fråga är livsfarligt, det lärde sig redan de gamla grekerna och romarna. Folkviljan är en stark kraft som utnyttjas av populisterna, själva ordet kommer av latinets populus som betyder folket. I Sverige har ordet populist blivit ett negativt begrepp, något det egentligen inte är för vad kan vara bättre i en demokrati än att lyssna till folkets vilja? All makt utgår från folket står det i vår Regeringsform (grundlagen) då är det väl politikernas skyldighet att lyssna till folket och genomdriva den politik de önskar, eller hur?


Men så är det ofta inte i Sverige, här har vi fått ett maktfullkomligt frälse som satt sig i ett elfenbenstorn likt de mest korrupta senatorerna i det gamla Rom. Man schackrar och kohandlar i maktens korridorer bakom ryggen på folket och sedan klagar man högljutt över det utbredda politikerföraktet och pratar om hot mot demokratin. Det enda hotet mot demokratin är politikerna själva som allt för länge vägrat lägga örat till verklighetens vägg och lyssna till folket. Vad den självutnämnda kulturmaffian och andra kändisar säger och tycker är helt ointressant då de verkligen inte representerar folket, de enda de har är medias uppmärksamhet. Nu finns det inte mindre än två partier som förordar restriktivare invandringspolitik, ja Alternativ för Sverige vill att vi ska stänga våra gränser för gott för all vidare asyl- och flyktinginvandring samt börja utvisa folk som inte gör rätt för sig utan som kommit hit bara för att leva på försörjningsstöd (skattefinansierade bidrag). 


Därför kommer årets val den 9 september att bli ett val om fortsatt massinvandring eller helt stängda gränser och en andningspaus för Sverige så vi kan röja upp i det träsk som den förda invandringspolitiken orsakat. De getton som växt upp i våra förorter måste saneras. Att kalla dem "särskilt utsatta områden" är ett hån då det bokstavligen rör sig om getton. Nedgångna områden med stor arbetslöshet där kriminella invandrargäng beståendes av unga män styr och ställer. De kräver tribut från affärsägarna i området och kontrollerar droghandel som sker närmast helt öppet. De kör runt i lyxbilar som oftast står skrivna på någon målvakt. De tvättar sina pengar i något av alla de små växlingskontor som vuxit upp som svampar ur jorden i takt med invandringen, stora pengar skickas ut ur Sverige till deras hemländer.


Allt detta har politikerna blundat för i årtionden och istället framför sitt mantra: "invandringen är bra för Sverige, vi behöver invandrare". Vän av ordning ställer sig naturligtvis frågan, behöver vi dessa getton fyllda med arbetslösa invandrare som lever på bidrag? Det enda de bidar med är att konsumera upp bidragspengar och svarta inkomster av droghandel och annat vilket ger staten inkomster i form av moms. Vi har på kort tid fått parallellsamhällen med andra lagar och normer, samhällen som patrulleras av muslimska moralpoliser som säger åt kvinnor att täcka sitt hår och inte gå klädda i utmanade kläder. Som säger till folk att släcka sina cigaretter och inte dricka alkohol. Grupper av äldre konservativa män som styr och ställer med religionen som rättesnöre. Man har byggt upp små arabiska enklaver i Sverige där folk tvingas leva på samma sätt som i de länder de en gång säger sig ha flytt från. Många som fått svenskt medborgarskap och pass åker på semester till de land de flytt från "undan förföljelse och hot om dödsstraff" hur rimmar det? Våra styrande borde nog ställa sig en rad frågor och sluta vara så in i helvetes godtrogna.

Av Karsten - 4 juni 2018 14:01

Metro ägnar i dagens tidning ett helt uppslag åt att granska påståendena om att skolor har förbjudit svenska flaggor vid avslutningarna. Rubriken är: "Det är sant och falsk i påståendet om skolavslutningarna". Naturligtvis är udden riktad mot SD som varit flitiga att skriva om detta på sociala medier. 

Metro citerar SD:s riksdagskandidat Gunilla Gomér som skrivit en Tweet: "Du vet att du är i Sverige, det ryggradslösa landet. Där böneutrop är tillåtet, men inte att sjunga nationalsången eller att ha skolavslutning i kyrkan. Där "Den blomstertid nu kommer"anses för religiös, men ramadan ska lanseras som en svensk tradition" 


Ja om Metro anser denna fråga så viktig att vederlägga så de avsätter ett helt uppslag så måste det ligga ett korn av sanning i det Gomér skriver. Hela artikel är krystad då de flesta påståenden går att styrka. Något nationellt förbud är inte utfärdat men många rektorer har på eget bevåg gjort inskränkningar i elevernas frihet att uttrycka sina nationella känslor vid skolavslutningarna. Man lägger sig platt för invandrareleverna i sin patologiska rädsla att kränka dessa om man är för svensk. 

Samtidigt som man nu börjar tala om vikten av att lära sig svenska och integreras så försöker man undertrycka alla yttringar av nationalism från de svenska elevernas sida. Det är som om det blivit kortslutning i hjärnan hos det officiella Sverige, man vet inte riktigt vad man vill. 

Att tillåta böneutrop var ett lågvattenmärke som bara kommer att öppna upp för ytterligare muslimska krav. Sverige är på väg mot en total samhällskollaps. 

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards