Alla inlägg den 4 november 2016

Av Karsten - 4 november 2016 15:04

Med kärringen Clinton vid rodret i Vita Huset blir det nog kärnvapenkrig vad tiden lider. Kärringdjäveln kan ju aldrig medge att hon haft fel och be om förlåtelse, så förr eller senare kommer hon på kollisionskurs med Ryssland eller Kina. Sedan har vi det här psykologiska dilemmat, penisavund. Hon kommer att driva en konfrontationspolitik för att visa att hon är lika tuff som männen. Glöm inte att hon blir den första kvinnliga presideneten USA kommer att få om hon vinner (vilket vi får hoppas hon inte gör), det ställer krav.


Sedan handlar det mycket om vad för galningar hon kommer att omge sig med, blir det en massa hökar så ligger världen illa till. Jag är övertygad om att Vladimir Putin inte kommer att finna sig i att bli hunsad av en kärringdjävel. Nä av två dåliga ting väljer man det minst dåliga och det är Donald Trump som vill inleda vänskapliga förbindelser med Ryssland. Jag tror Putin och Trump talar samma språk, de förstår varandra. Är Trump smart skaffar han sig erfarna och kunniga rådgivare och ministrar. Jag tror vi får en betydligt fredligare värld med Trump vid rodret i Vita Huset då han är för en isolationistisk politik där USA ska blanda sig i omvärlden i mindre grad än idag. 


Med en kärring med övergångssvallningar vet man aldrig var det slutar, tredje världskriget? Jag bävar för en värld med Hillary Clinton vid makten och fingret på knappen till USA:s kärnvapenarsenal. Detta tycks idioterna i Sverige inte inse. Här styrs media och åsiktsmaskineriet av agendasättande "journalister" som Peter Wolodarski på DN som är en klar Clintonanhängare. Det vore en ödets ironi om det slutliga och sista kriget mänskligheten utkämpar startas av en galen kärring i Vita Huset. Det enda problemet hon kommer att lösa då är problemet med jordens överbefolkning.

Av Karsten - 4 november 2016 14:35

Läser i den vidriga blaskan Metro att enligt Brå så är det fler kvinnor än någonsin som anmäler sexbrott. Kan det ha med allt ståhej kring Donald Trump och hans eskapader som fått fler kvinnor att anmäla män för sexbrott? Den här djävla feminismen får väl snart kvinnor att anmäla männen för sexbrott om de tyckte knullet var dåligt och de ångrar sig att de hoppat i säng med karln. Hela det här med genusfjant och feminism har gått överstyr. Visst fanns det fog för suffragetterna i början på förra seklet, men sedan spårade det ur på 1970-talet med alla dessa rödstrumpor som de kallades då. Idag finns det ju knappt någon karl på offentlig post som vågar säga att han INTE är feminist. Själv har jag aldrig varit feminist och kommer aldrig att bli det heller. Jag anser att kvinnorna har sin plats i samhället och männen sin. Kvinnliga präster och poliser är ett djälvla otyg om ni frågar mig. Nä skicka ner kärringdjävlarna att hacka järnmalm i Svappavaragruvan en månad så är de nog möra efter det och längtar tillbaka damsugaren och diskbänken.

Av Karsten - 4 november 2016 13:16

Jag känner mig tom inombords, vetskapen att min bäste vän inte finns längre har inte riktigt satt sig. Det är otroligt att en gammal blandrashund kan få en sådan betydelse i ens liv. Från första början var jag emot att ta hand om honom då jag visste att den dagens skulle komma då våra vägar skiljdes för gott. Vi fick tretton underbara år ihopa och jag gissar att han sammanlagt var ensam hemma drygt en vecka av alla dessa åren. Han var med mig överallt, på jobbet, när jag fiskade, på långpromenader. En hund är tusen gånger bättre än en människa då hundar är genomärliga helt igenom. Det finns ingen falskhet hos djur. Det känns nästan hemskt att säga det men jag känner nog större sorg och saknad efter min hund än efter min mamma som jag också älskade och högaktade. Hon var en kvinna med stor integritet och intelligens. När min far gick bort kännde jag mest likgiltighet då han var en stor skitstövel. Mer personlig än så här lär jag inte bli då min blogg inte är menad att vara någon personligt inträngande blogg.

 

Någon ny hund tänker jag inte skaffa om inte samhällsutvecklingen tvingar mig till det. Jag märkte att de flesta utomeuropéeiska invandrare var livrädda för stora hundar. De flyttade på sig när man kom. Jag har sett araber skrikande klätta på väggarna när jag gick förbi dem med min hund som alltid skällde på dem när han märkte att de var rädda för honom. I grund och botten var han en genomsnäll varelse som aldrig någonsin bet en människa, inte heller hundar mindre än honom själv gav han sig på, men gärna större hundar.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards