Alla inlägg den 19 november 2016

Av Karsten - 19 november 2016 22:56

Hur många fler ska vi bli på detta lilla klot innan vi på allvar inser att något måste göras åt överbefolkningen. Fler och fler länder ökar sin standard vilket innebär fler bilar, fler kylskåp mer av allt vi här i väst tar som en självklarhet. Ska alla leva som vi i väst behövs fem jordklot till för att förse oss med alla de råvaror som detta skulle kräva. Fler och fler människor flyttar in till städerna vilket i och för sig är bra. Skulle en pandemi utbryta dör fler och snabbare om de trängt ihop sig i städer. Själv tror jag det bara är en tidsfråga innan den första större epidemiska sjukdomen bryter ut som kräver miljoner människors liv. Det finns på något sätt inbyggt i naturen att när en art blivit för stor till antalet och brett ut sig för mycket så utbryter smittsamma dödliga sjukdomar. 


Redan nu har vi de multiresistenta bakterierna som inga kända penicilinpreparat biter på, dessa bakterier har vi själva skapat genom ett allt för frikostigt användande av antibiotika på våra kreatursbesättningar. Då pengar och girighet styr så har vi blundat för detta problem och fortsatt att utfodra grisar och andra djur med antibiotika, något som vi människor i sin tur får i oss genom att äta köttet från dessa djur. Med dagens snabba kommunikatiossätt kan smittade människor färdas jorden runt på några timmar och sprida smittan globalt. Detta problem är man säkert medveten om på hög politisk nivå, men vet också att det inte är mycket man kan göra åt det mer än att rädda en liten spillra av mänskligheten.


För jorden som biologisk enhet vore det bara bra om typ 80 procent av mänskligheten dog bort i en epidemi. Det skulle ge naturen en chans att återhämta sig från människans rovdrift. Vad värre är, är alla dessa lager av utbränt uran som vi människor i vår dårskap lagrat runt om på vår jord. Vem ska ta hand om det om större delen av mänskligheten dör ut i sjukdomar? Dessa lager av utbränt kärnbränsle är en av de största hoten vi människor lämnar efter oss då halveringstiden rör sig om tusentals år. Vem vet var dessa lager finns om två tre tusen år? Själv anser jag att det finns inga gränser för den dårskap människan visat prov på. Skulle jorden besökas av utomjordiska varelser långt efter att människan försvunnit och alla spår efter vår civilisation är borta skulle man ändå förstå att det någon gång levt "intelligenta" varelser som grävde ner stora mängder radioaktivt material, då detta aldrig förekommer naturligt i så stora kvantiteter samlat.

Av Karsten - 19 november 2016 16:49

Då jag inte tror att vårt medvetande slutar när vi dör, är jag i konfilkt med naturvetenskapen som tror människan är som en dator, när man drar ut sladden så är det slut. Visst vore det bekv'ämt och enkelt om det vore på det sättet. Det befriar oss från allt ansvar för de gärningar vi gjort under vårt liv.   Jag tror alla levande varelser är ett symbiotiskt konglomerat, vi hör ihop och vad en art orsakar en annan straffar sig. Vi människor blir bara dummare och allt mer sekulariserade,vi tror blint på naturvetenskapen. Själv känner jag det som jag nått en brytningspunkt, hit men inte längre. Jag orkar inte med hycklerietr och falskheten längre. Jag känner mig som en främmande organism i en värld som inte är min längre. Var tog tänkandet vägen, var tog Platon och Sokrates arvtagare vägen? Dagens intellektuella består bara av dårar som sitter fast i den politiska smeten, jag känner att det är dags att gå och vila skallen från denna världens dårskap. 






Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards