Alla inlägg den 22 november 2016

Av Karsten - 22 november 2016 22:23

Var fan är jag, i Bagdad? Är det svenska TV-nyheter jag tittar på? Övningar på skolor ifall beväpnade terrorister rusar in på skolan med automatvapen och skjuter vilt omkring sig! Vad är det Sverige har förvandlats till, vad är det våra makthavare skapat av det en gång så trygga men lite tråkiga folkhemmet? Var det detta vi ville ha genom att föra en generös asylpolitik och vara snälla mot flyktingar? För helvete vakna upp och inse vad ni ställt till med. Media och politikerna har fört svenska folket bakom ljuset med manipulationer och rena lögner. Nu verkar sanningen hunnit i fatt er och det går inte längre att dölja vådan av den okontrollerade massinvandringen. Skottlossning på öppen gata med automatvapen, handgranater som kastas in i lägenheter, bilar som sätts i brand eller sprängs. 


Hade någorn för bara 25 år sedan sagt att detta skulle vara vardagsmat år 2016 så hade jag inte trott på dem. Jag hade tänkt nej så galna kan våra makthavare ändå inte vara. Visst är de naiva och tror att alla kan bli som oss snälla svenskar men det måste ändå finnas gränser då man sätter ner foten och säger nu får det vara nog. Visst fanns det galningar som Mona Sahlin men man trodde ändå att det skulle finnas krafter som satte stopp för sådana som henne. Den utveckling som skett saknar all måtta och sanns, skolor stängs på grund av jätteslagsmål mellan rivaliserande narkotikaligor. Minst någon som skjut ihjäl varje vecka i uppgörelser mellan kriminella invandrargäng. Det är ju inte klokt, jag minns när Clark Olofsson och Gunnar Nordgren sköt ihjäl polisen Ragnar Sandahl det var krigsrubriker i tidningarna i veckor. Idag blir det en liten notis på sidan tio.


Var det verkligen detta samhälle vi ville ha? Var det detta som var resultatet av mångkultur? Allt skulle ju bli så bra, vi skulle bli så berikade med folk från andra kulturer, men vad var det för folk som kom hit? Ja, inte fan var det hjärnkirurger och raketforskare. Nä kriminellt pack som inte ens var önskvärda i sina hemländer, som tog sin våldsamma kriminella kultur med sig hit till vårt lilla fredliga Sverige. Vi fick hit jihadister, terrorister, folk med medeltida kulturuppfattningar. Vad gjorde man? Jo föste ihop dem i våra miljonprogram, trista betonggetton i förorterna. Någon integration fanns det inga spår av i den politiska planeringen, man gav dem bidrag att leva på. Deras ungdomar satsade på en karriär som narkotikagangsters då de snabbt insåg att de inte var önskvärda i det svenska samhället. Ett gigantiskt politiskt misslyckande som ingen vill ta ansvar för är väl en ganska snäll sammanfattning.

Av Karsten - 22 november 2016 19:57

Enligt Sydnytt har stölderna av elektroniskt material på återvinningscentraler blivit ett så stort problem att personalen får ha överfallsalarm. Det är ju inte så svårt att räkna ut vilka tjuvarna är, det är alla dessa araber, albaner och annat invandrarpack som står på våra loppmarknader och säljer sitt skit. De tror att all gammal elektronik går att sälja och många av deras nyanlända landsmän är så dumma att de köper gamla mobiler och liknade. Det är hög tid att börja tala sanning om problemen med massinvandringen av analfabeter från tredje världen, sluta utmåla det hela som en fantastisk vinstaffär för Sverige. Det är i huvudsak primitivt pack som inte ens är önskvärda i sina hemländer som söker sig hit i tron att här ska de få allt. De tror att bara de får på sig en kostym och en slips och kör i en BMW så ska de få respekt av omgivningen. Jag säger bara, en apa i en smoking är fortfarande en apa.


Jag är så in i helvete trött på medias och kulturelitens förljugna bild av invandringen, visst fan kommer det en och annan just bra människa som verkligen vill arbeta och skapa sig en framtid, men tyvärr är de i minoritet. De flesta som kommer är ekonomiska parasiter som bara vill utnyttja vårt välfärdssystem. Jag skiter i om jag klassas som rasist, men jag hävdar att araberna är de västa folken av alla. De är de som försöker tvinga till sig affärslokaler till underpriser genom terror och hot. De krossar rutorna och försöker få de ursprungliga innehavarna att kapitulera och ge upp. Detta är vad som hänt i området kring Möllevångstorget i Malmö, de enda som härdar ut är asiaterna i överigt ägs allt i området numera av araber. När gjordes en akademisk studie på dessa problem? Det hela kommer att sluta med att hela samhället kapitulerar inför deras krav på särbehandling och att vi svenskar och kristna invandrare ska anpassa oss efter dem och deras medeltida kultur.

Av Karsten - 22 november 2016 19:31

Klart Stefan Löfven, Anders Ygeman, Gustav Fridolin och Morgan Johansson inte vill kommentera att deras mejlkonton blivit hackade, då framstår de ju som de aningslösa naiva klantskallar de egentligen är. Problemet med det svenska parlamentet - riksdagen, är att det inte är landets intellektuella elit som huserar där utan snarare en skock högst medelmåttiga och ganska obildade individer. Folk med huvudet på skaft söker sig inte till politiken, de håller sig för goda för att ägna sig åt meningslösa ideologiska diskussioner, de vill ha handling inte snack. Vem fan vill så och tjafsa med en feministisk idiot som Rossana Dinamarca? Eller lyssna på Gusstav Fridolins meningslösheter, karln är ju expert på att prata i tio minuter utan att säga ett enda dugg med substans.


Jag är inte ett dugg förvånad över att deras mejl, Twitter och Facebook konton blivit hackade, många av dem har säkert samma lösenord på alla. Det är beklagligt att lojalitet går före kompetens inom de politiska partierna, detta gör att jasägande nickedockor är vad som befolkar bänkarna i riksdagen. Det enda de behöver kunna är att skilja på JA och NEJ knappen. Det känns hemskt att säga det men detta är en realitet, från politikerhåll har man givetvis en helt annan självförhärligande bild av sig själva. De tycker säkert själva att de tillhör landets absoluta elit just för att de sitter där de sitter. Många väljare tro också att så är fallet då de själva är så korkade så de inte kan genomskåda dessa pratkvarnar. Vem som helst kan lära sig att svänga sig med fina ord och termer och linda in nonsens i en svada späckad med akademiska termer. Tro mig jag har både studerat och arbetat på universitet, efter något år insåg jag att dessa var Sveriges största skyddade verkstäder.

Av Karsten - 22 november 2016 12:49

Nu har jag ändrat alla lösenord efter att ha lyssnat på inslaget SVT  "Dold" om alla de hackade konton som ligger ute på nätet. I inslaget sade man att det vanligaste felet folk gör är att de har samma lösenord på alla konton och platser. Andra vanliga fel är att folk är så lata att de tar 12345 som kod eller sitt namn. Hade folk varit lite smartare så hade hackarna haft det jobbigare. Man kan skapa svåra lösenord och ändå komma ihåg dem, tag en mening och använd första bokstaven i varje ord så kan man skapa en ganska svår kod, den bör innehålla minst åtta tecken. Jag ska ge ett exempel: 


Jag Dricker 37 Procentig Vodka Varje Dag = JD37%VVD eftersom det är två V efter varandra så skriver vi 2V = Jd37%2Vd för att göra det lite svårare blandar jag versaler och gemener efter principen att första bokstaven är alltid stor samt de bokstäver som förekommer dubbelt efter varandra.


Tänker man efter lite finns det tusentals sätt att skriva ganska knepiga koder men ändå komma ihåg dem, förutsatt att man har mer än två hjärnceller. Viktigt är att blanda versaler och gemener med siffror och specialtecken. Skydda de viktigaste kontona med svåra lösenord, konton på olika kommersiella sidor är inte lika viktiga där kan man ha samma lösenord, typ Adlibris, Akademibokhandeln och liknande. Vi lever i en värld där kapning av kontokort och liknade blivit den nya formen av rån. Därför skydda alltid med ena handen när du slår in din kod i en affär eller i en bankomat och står någon bakom dig som böjer sig fram och glor så vänd dig om och fråga vad de sysslar med.  Många av de tiggande zigenarna sitter vid bankomater, detta är för att se om äldre personer tar ut stora summor pengar, då ringer de i sin mobil och tippsar en kollega som rånar personen på pengarna. Vi lever i en farlig och otrygg värld och det kan vi tacka våra politiker för.

Av Karsten - 22 november 2016 10:54

När jag på SVT:s morgon-nyheter hörde att en massa konton var hackade gick jag in på SVT Nyheter där man kunde kolla om ens e-mejl var hackat. Jag knappade in ett gammalt hotmail som jag haft sedan 1996 med samma lösen och fann till min häpnad att detta ej var hackat. Jag provade med mitt andra hotmail och fick beskedet att det var hackat via bloggplatsen.se. Gick omedelbart in och ändrade lösenorden i båda - om det nu hjälper. Jag har gjort vad jag kunnat så är det någon som hackar bloggplatsen.se på nytt och skriver "rasistiska" inlägg på mitt konto så tycker jag att jag har ryggen fri nu.


Man kan inte lita på den här cybervärlden, den är full av ondskefulla hackare och agenter från NSA och CIA. Fortsätter denna trend så kommer folk till slut att helt tappa tilliten till kontokort, virtuella bankkonton och liknande. I takt med att cyberbrotten ökar kommer bankerna att lägga en allt större bevisbörda på kunden. Vi ska bevisa att vi inte varit slarviga. Som jag ser det är det bäst att återgå till att betala med kontanter. Det första man bör göra är att tejpa för kameralinsen på laptopen så ingen kan se vad man gör med tangentbord och eventuell bankdosa. Elektroniska databrott är vår tids bankrån. 


Gör inte programmerarna och tillverkarna av säkerhetsutrustning någonting åt den idag urusla säkerheten så kommer tilliten till den nya tekniken att avta. Jag tror vi svenskar är överdrivet naiva, vi har ofta samma lösenord på olika konton av ren bekvämlighet. Många använder enkla lösenord som födelseår, husdjursnamn, barnens namn och liknade. Lösenord ska vara komplicerade, bestå av stora och små bokstäver, siffror och övriga tecken typ procent, fyrkant, och tecken o. lik.

Av Karsten - 22 november 2016 10:40

Alla konton på bloggplatsen.se är hackade, så även den e-mejladress som är knuten till kontot. Ändra lösenorden på båda. De varnade för att tiomiljoner konton är hackade här i Sverige på morgonnyheterna.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards