Alla inlägg den 24 december 2016

Av Karsten - 24 december 2016 23:35

Jag tror aldrig att jag ätit och druckit så lite på en julafton som i år, men jag måste gå ner i vikt. En kvinnlig bekant var på besök, hon brukar komma hem till mig på julafton, hon var för övrigt och hälsade på även på lillejulafton. Det kändes bittert att fira jul för första gången på tolv år utan min hund, det blerv inte en riktig jul på något vis. Kanske satt han på den andra sidan och betraktade husse och förstod hur saknad han var. Det är för djävligt att hundar inte blir äldre än 10 - 15 år. Vet ej om jag ska skaffa en annan hund till våren, en hund fyller ens liv nmed sällskap och trofasthet. Blir svårt att hitta någon med samma egenskaper som den jag hade, så klok och så godhjärtad mot alla mindre hundaroch aldrig något skällande vid dörren. Blandrashundar är oftast de klokaste då de inte är inavlade. Jag älskade min hund och kommer att sakna honom fram till min död. 


God fortsättning på denna fjantigta komersiella helg.

Av Karsten - 24 december 2016 13:30

GOD JUL

 

Önskar Elake Karsten alla sina läsare, vänner, släktingar och annat patrask

 

 

 

 

Av Karsten - 24 december 2016 00:29

Varenda socionom och socialsekreterare som gömmer flyktingar eller ger gränspolisen felaktig information ska fängslas och fråntas sitt jobb. De är tjänstemän anställda av skattebetalarna och ska utföra sitt jobb enligt de regler som politikerna ställt upp. Det finns inget utrymme att följa sitt hjärta. Typiskt nog är de flesta socialsekreterare fjolliga fruntimmer med kollriga idéer. Med deras resonenmang kan jag sälja cannabis för mitt hjärta säger att det är rätt. Sätt alla dessa fjolliga fruntimmer på dårhus eller i fängelse om de inte sköter sitt jobb. 


Rensa Migrationsverket från alla svaga empatiska individer som inte klarar av att ge ett avslag på en asylansökan. Tjänstemännnen på Migrationsverket ska ha en avhumaniserad syn på sina objekt och enbart bedömma dem uteifrån om flyktingskäl föreligger. Att sitta och tycka synd om enskilda asylsökande och lyssna på deras tårdrypande fabler åligger ingen tjänsteman på Migrationsverket, han eller hon ska bara iskallt göra bedömningen och asylskäl eller skyddsbehov föreligger. Hade jag fått bestämma hade man bara haft en slag av stämpel: AVSLAG.


Nu är Sverige mer än fullt av parasiter som kommer i åtnjutande av svenskt ekonomiskt stöd som beslutas av socialförvaltningen. Denna inrättning var från början inte alls tänkt att försörja en massa parasiter från Mellanöstern, utan var enbart tänkt för de svenskar som ramlat igenom skyddsnätet på grund av arbetslöshet eller missbruk. Själv tycker jag att de värsta avarterna av socionomer som ömmar för asylsökande skulle arkebuseras eller hängas.

Av Karsten - 24 december 2016 00:29

Varenda socionom och socialsekreterare som gömmer flyktingar eller ger gränspolisen felaktig information ska fängslas och fråntas sitt jobb. De är tjänstemän anställda av skattebetalarna och ska utföra sitt jobb enligt de regler som politikerna ställt upp. Det finns inget utrymme att följa sitt hjärta. Typiskt nog är de flesta socialsekreterare fjolliga fruntimmer med kollriga idéer. Med deras resonenmang kan jag sälja cannabis för mitt hjärta säger att det är rätt. Sätt alla dessa fjolliga fruntimmer på dårhus eller i fängelse om de inte sköter sitt jobb. 


Rensa Migrationsverket från alla svaga empatiska individer som inte klarar av att ge ett avslag på en asylansökan. Tjänstemännnen på Migrationsverket ska ha en avhumaniserad syn på sina objekt och enbart bedömma dem uteifrån om flyktingskäl föreligger. Att sitta och tycka synd om enskilda asylsökande och lyssna på deras tårdrypande fabler åligger ingen tjänsteman på Migrationsverket, han eller hon ska bara iskallt göra bedömningen och asylskäl eller skyddsbehov föreligger. Hade jag fått bestämma hade man bara haft en slag av stämpel: AVSLAG.


Nu är Sverige mer än fullt av parasiter som kommer i åtnjutande av svenskt ekonomiskt stöd som beslutas av socialförvaltningen. Denna inrättning var från början inte alls tänkt att försörja en massa parasiter från Mellanöstern, utan var enbart tänkt för de svenskar som ramlat igenom skyddsnätet på grund av arbetslöshet eller missbruk. Själv tycker jag att de värsta avarterna av socionomer som ömmar för asylsökande skulle arkebuseras eller hängas.

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards