Direktlänk till inlägg 8 april 2017

Stackars hund

Av Karsten - 8 april 2017 18:53

Det som berör mig mest är att den jäveln körde ihjäl en oskyldig hund, därefter att barn drabbades. Det som förvånar mig är att inte fler vuxna dog med tanke på att de flesta idag går runt med hörlurar i öronen och näsan nere i mobilskärmen helt inne i sin egen värld. Folk bör nog sluta vara så upptagna med sina mobiler och börja ge akt på sin omgivning. Ingen vet när nästa attack kommer, det enda vi vet är att den med största säkerhet kommer. När jag ser folk gå runt knappande på sin mobil vill jag helst rusa fram och slita mobilen ur deras händer och köra ner den i käften på dem och ropa: "För helvete vakna, det finns ett liv att leva!"


Efter att ha följt rapporteringen kan jag barta konstatera att TV4:a är den värsta dyngspridaren i detta landet. TV4:s journalister saknar allt vad etik och bildning heter, de skyr inga medel att få tittarnas uppmärksamhet. Det verkar som vilken idiot som helst kan få jobb på TV4:a. Vad kvällspressen skriver vet jag inte då jag vägrar betala 18 kronor för reklam och politiskt korrekt dynga. Ska jag summera det sista dygnets "nyhetsrapportering" så kan jag bara konstatera att jag lever i ett dårhus befolkat med imbecilla kretin.

 
 
Ingen bild

Vickan

8 april 2017 19:38

kretiner heter det och nej, det är inte mest synd om hunden.

Karsten

9 april 2017 13:13

Nåja det kanske skulle vara pluralform på kretin, underförstått är det ju pluralis genom att jag skrivit imbecilla i pluralis.
Ordet kretin kommer av franskans crétin som är en dialektform av crétinen vilket betyder kristna i bemärkelsen stackare etymologiskt finns det ingen pluralform. Ordet finns också i sjukdomen kretinism.
Själv tycker jag fortfarande det är mest synd om hunden då jag är en sann misantrop.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karsten - 30 augusti 2022 00:00

Mycket skit som händer i vårt förr så trygga samhälle. Har mest hängt på Twitter de senaste åren. Det jag gillar med bloggen är att man kan ta ut svängarna lite mer här samt att censuren inte är lika hård som på Twitter. Det är egentligen för djävlig...

Av Karsten - 6 maj 2022 02:14

Vad som präglar vår tidsålder är ytlighet. Det finns inget djup i tillvaron, de flesta människor ägnar sig åt flärd och flams, förutom de stackare som ägnar all sin tid åt att få ihop till livets nödtorft och det är rätt många idag. Var tog andlighet...

Av Karsten - 2 maj 2022 19:21

Britterna berömmer sig över att de segrade över de hemska nazisterna som utförde de mest diaboliska exeriment på levade människor i sina läger. Sedan visar det sig att dessa britter eller engelsmän inte är ett dugg bättre själva. 1957 skickade den ...

Av Karsten - 30 mars 2022 22:54

Att tro att Putin bara är ännu en i raden av galna envåldshärskare är att göra det enkelt för sig. Visst har han drag av galen diktator över sig, men han är nog slugare än så. Vladimir Putins bakgrund i KGB som kontraspion har satt sin prägel på hono...

Av Karsten - 30 mars 2022 19:49


Den flygplansformation bestående av två Su-24 Fencer eskorterade av två Su-27 Flanker påstås nu ha varit utrustade med kärnvapen. Attackplanet Su-24 Fencer är utrustat med 8 yttre bommar och saknar inre bombrum, så det måste vara dessa 2 plan som bur...

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards