Alla inlägg den 17 april 2019

Av Karsten - 17 april 2019 13:58

Har under flera år plågats av utländska försäljare av olika ekonomiska investeringar, naturligtvis rena bluffen. Ofta är det en engelsktalande man eller kvinna som bryter på indiska, har bott i Indien så jag känner igen accenten. Ofta svara jag på svenska och låssas att jag inte förstår och talar engelska. Idag när en sådan idiot ringde så svarade jag som vanligt på svenska, då säger idioten: "can You wait a minute?" och går och hämtar någon som kan säga: "Hur mår du" och "Tjena, tjena". Jag kastade luren i örat på dem. 


Att dessa idioter aldrig tröttnar då jag på engelska förklarat att jag inte är intresserad av att "tjäna pengar" och bett dem sluta ringa. De svara att, då är det någon annan som ringer till mig. Nu kommer jag bara kasta luren i örat på dem så fort jag hör vilka de är. 

Undras hur många dumsvenskar de lurat att investera pengar i olja, mineraler och allt vad de förespeglar kunderna att de ska tjäna pengar på. Att folk inte begriper att om man måste ringa runt för att få folk att investera så är investeringen dålig. Bra investeringar säljer sig själv.  

Av Karsten - 17 april 2019 13:33

 

Vet inte om det är bekvämt men somliga tycker tydligen det. 

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards