Direktlänk till inlägg 9 april 2019

Rätten att se saker som de verkligen är

Av Karsten - 9 april 2019 17:27

Som tänkande och reflekterande individ måste man ha rätten att ifrågasätta alla dumheter som folk hittar på. Tyvärr verkar det som denna rätten är begränsad att det finns vissa heliga kor som inte får ifrågasättas. Här i det sekulariserade väst är det helt okej att ifrågasätta religionen och Guds existens, detta är däremot helt otänkbart i den muslimska kulturen. I väst är det däremot mycket tveksamt att ifrågasätta människans ställning och värde.

Själv skiter jag i alla dessa mentala "hang ups" som människor anfäktas av.


Jag betraktar kvinnor som fåfänga, ologiska, barnalstrande vätskefyllda skinnsäckar och männen som egotrippade testosteronstinna, tävlingsinriktade muskelknippen med skallen fylld av fotboll, idrott och annan skit och såvida de inte är homosexuella helt uppslukade och fixerade vid det slemmiga hål alla kvinnor har mellan benen. Mitt människoförakt känner vissa dagar inga gränser. De flesta är i mina ögon inte värda mer än kemikalierna deras kroppar är tillverkade av. Det där med människovärde är inget jag bryr mig om, i mina ögon är alla lika lite värda.


Själv har jag svårt nog med att stå ut med människorna från min egen kulturkrets utan att behöva tvingas förhålla mig till inflyttade främlingar med en massa konstiga kulturyttringar. De från den muslimska kulturkretsen avskyr jag av hela mitt hjärta och kommer aldrig att acceptera dessa som invånare i Sverige. Det är svårt nog att leva i ett homogent samhälle och ett rent helvete att leva i ett mångkulturellt. Ju fler människor som flyttar till Sverige desto större blir påverkan på klimatet och miljön i landet. Den här klimathysterin som råder har jag inget till övers för, som jag ser det är det redan för sent.


Det största klimat och miljöproblemet är överbefolkningen av jorden, ju mindre människor det är på det här klotet desto bättre mår miljön och alla andra arter. Med bättre miljö och god återväxt i regnskogar och andra viktiga biotoper så kommer också klimatet att bli bättre. Det bästa för planeten jorden vore om människan dog ut helt som art eller i alla fall decimerades till max några hundra miljoner. De här godhetsknarkande altruisterna som går runt och vill omfamna hela mänskligheten anser jag sakna allt värde.


Jag betraktar jorden som ett komplicerat ekologiskt system där alla bitar hänger ihop och har sin speciella roll, utom människan som är ett evolutionens misstag. Den dag denna hårlösa apa fick det den själv kallar förstånd och medvetande var en sorgens dag för jorden och dess övriga arter. Den har sedan den dagen använt det mesta av sin intelligens till att fundera ut nya verktyg för att ta död på sina medmänniskor och andra arter. Idag har hon nått så långt så hon kan förånga stora delar av torra land med olika former av termonukleära vapen. Inte nog med att man skulle ha stridsspetsar nog för att förinta mänskligheten EN gång nej tio gånger om för att vara på den säkra sidan. 


Att större delen av mänskligheten är totalt blåst och använder enbart en bråkdel av sin hjärnkapacitet får man belägg för dagligen, de flesta är totalt uppslukade av att konsumera en massa skit i form av prylar eller underhållning. De är otroligt kroppsfixerade och identifierar sig själv i form av sitt yrke eller sysselsättning. De flesta människor lever som om de var odödliga och slösar bort sin dyrbara tid som materiella varelser på att löneslava för någon annan människa som kan njuta frukterna av deras arbete. De ägnar sällan någon tanke åt meningen med livet och att de fötts här på jorden det är något de tar för givet, något som inte behöver ägnas några djupare funderingar åt. Sedan när de drabbas av cancer på grund av att miljön förvandlats till en soptunna så blir varje sekund av deras ömkliga liv dyrbar. Det är så patetiskt så man kan spy.


När man sedan talar om för sin omgivning hur saker och ting egentligen är och hänger ihop så stämplas man som en förfärlig människa för sanningen är något få vill höra. De flesta människor vill leva sina liv i en enda stor illusion där lögnerna travas ovanpå varandra. De som ljuger friskast är politiker och media. Ju fler människor vi blir på det här lilla klotet som far fram genom universum, desto dummare måste vi bli för att stå ut med varandra. Snart kommer en majoritet att vara nätt och jämt läs och skrivkunniga då den mesta information som konsumeras blir i form av enkla bilder och videosnuttar på digitala medier. En minskad intelligens hos massorna ökar också den styrande elitens grepp om makten. 

 
 
Ingen bild

Marre

11 april 2019 10:43

Vilken trevlig kvinnosyn du har och utan det slemmiga hålet, skulle DU inte ens existera, men så långt klarar du inte ens av att tänka! Det är skrämmande att se, hur du ser ner på allt och alla och hetsar folk till och bli rasistiska. DU är bara en bitter, gammal prick på denna lilla planet som tror sig vara mer intelligent och mer värd än alla vi andra, men du är långt ifrån perfekt, för även DU belastar denna planet. Att du inte blivit statsminister eller ännu bättre president är för mig ett mysterium, men tur det. Och din kvinnosyn, stämmer inte ett dugg in på mig för jag gillar varken barn eller besserwisser och ännu mindre rasister. Du är en liten feg bitter gubbe som inte ens vågar stå för dina egna åsikter för hade du gjort det, så hade du tagit av dig den där gräsliga masken. I mina ögon är du precis som vi alla andra, varken mer eller mindre!

PS. Jag har flera muslimska vänner som är bra mycket mer trevligare samt smartare än vad du är. Ja, jag är svensk och inget som jag idag är stolt över.

Karsten

11 april 2019 11:26

Se där så fort man går utanför ramarna och säger obehagliga sanningar så ylar någon ur den hjärntvättade massan. Vad du tycker är som du säkert förstår helt irrelevant för mig, men det är kul att provocera sådan som dig. Så skit på dig!

 
Ingen bild

Marre

11 april 2019 12:06

Oj, är det det bästa du kan få ur dig, trodde att du var smartare än så, faktiskt. Vet inte om jag ska skratta eller gråta, för det är så synd om dig som vet så lite och kan vara rent utav extremt otrevlig. Du har aldrig mött mig och du vet ingenting om mig, så vad finns i din sanning? Du borde verkligen skämmas, samt be din mor som fött dig om ursäkt. Det förnedring som du kastar ur dig om kvinnor är inte friskt och det får mig och tro att du är mer än bittre i din ensamhet, för du har väl inga barn, barnbarn och om det är så, så stackars dem med den inställningen samt hatet som du bär i din ryggsäck. Öppna ögonen och bli trevligare så blir ditt liv mer lyckligare.

Karsten

11 april 2019 18:58

Jag har väl annat att göra än att svara en massa kränkta kärringdjävlar. Ge fan i att läsa det jag skriver om du nu tar åt dig.
För övrig så var jag lika elak mot männen som mot kvinnorna. Jag anser att hela mänskligheten är körd. Vi kommer inte att finnas kvar som art om några hundra år.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karsten - 30 augusti 2022 00:00

Mycket skit som händer i vårt förr så trygga samhälle. Har mest hängt på Twitter de senaste åren. Det jag gillar med bloggen är att man kan ta ut svängarna lite mer här samt att censuren inte är lika hård som på Twitter. Det är egentligen för djävlig...

Av Karsten - 6 maj 2022 02:14

Vad som präglar vår tidsålder är ytlighet. Det finns inget djup i tillvaron, de flesta människor ägnar sig åt flärd och flams, förutom de stackare som ägnar all sin tid åt att få ihop till livets nödtorft och det är rätt många idag. Var tog andlighet...

Av Karsten - 2 maj 2022 19:21

Britterna berömmer sig över att de segrade över de hemska nazisterna som utförde de mest diaboliska exeriment på levade människor i sina läger. Sedan visar det sig att dessa britter eller engelsmän inte är ett dugg bättre själva. 1957 skickade den ...

Av Karsten - 30 mars 2022 22:54

Att tro att Putin bara är ännu en i raden av galna envåldshärskare är att göra det enkelt för sig. Visst har han drag av galen diktator över sig, men han är nog slugare än så. Vladimir Putins bakgrund i KGB som kontraspion har satt sin prägel på hono...

Av Karsten - 30 mars 2022 19:49


Den flygplansformation bestående av två Su-24 Fencer eskorterade av två Su-27 Flanker påstås nu ha varit utrustade med kärnvapen. Attackplanet Su-24 Fencer är utrustat med 8 yttre bommar och saknar inre bombrum, så det måste vara dessa 2 plan som bur...

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards