Direktlänk till inlägg 14 juli 2018

Flygrädd?

Av Karsten - 14 juli 2018 23:04

Nu har jag tittat på så många avsnitt av "Haverikommissionen" att jag aldrig mer kommer att sätta mig i ett trafikflygplan. Möjligtvis kan jag tänka mig att sätta mig i ett flygplan utrustat med katapultstol och fallskärm. Han ni någon gång suttit bredvid en flygrädd människa? Det är hemskt varenda gång det hörs något ljud så måste man förklara för den stackaren vad det var. Dunk! Ingen fara det var bara landningsstället som fälldes in. Rarom, rarom! Lugn det är bara vingklaffarna som dras in. Nej vi störtar inte det var bara en luftgrop.


Egentligen om man tänker efter, fungerar underhållet av flygbolagens flygplansflottor lika dåligt som samhället i övrigt så är man en idiot eller självmordsaspirant om man sätter sig i ett flygplan idag. Egentligen har jag aldrig varit flygrädd, flög jag med ett arabiskt bolag intalade jag mig själv att piloten är muslim alltså är han nykter. Enda gången jag var lite nervös var när jag flög med sovjetiska Aeroflot. Förutom att det luktade pyton i deras plan och flygvärdinnorna var feta ryska matronor så skakade och skramlade det om planen. Där kunde man ju verkligen oroa sig för nykterheten hos besättningen. Men jag utgick från att det var gamla avdankade ryska flygvapenpiloter och de brukar klara av det mesta. 


"Haverikommissionen" är absolut inget för flygrädda, där får man lära sig att en skruv som inte är åtdragen kan orsaka ett haveri eller materialutmattning som har orsakat en mängd flygolyckor. Flygbolagen tummar på säkerheten för att tjäna mer pengar. Det var flygbolagens snålhet som gjorde att man kunde flyga billigt förr, de ville fylla planen så de sålde biljetter till underpriser. Man tog sig till Frankfurt som har en av Europas största flygplatser och sökte där upp obskyra flygbolag som Egyptair och liknade. Hos dem kunde man köpa en biljett för mindre än halva priset men det stod full pris på själva biljetten man fick. Tog man sedan "open ticket" så blev det ännu billigare, faran var bara att man kunde bli sittande i Kairo en vecka eller mer innan man fick en plats på ett plan som flög en vidare.


Idag får det nog bli tåget om man ska någonstans, men det har ju blivit sanslöst dyrt. En hundring för att ta sig mellan Malmö och Lund. Helt djävla sinnessjukt. Så snackar politikerna om att minska biltrafiken för att spara på miljön. Ska de svinen säga som åker gratis första klass på SJ. Nä åt helvete med allting, de enda plan jag gillar idag är bombplan.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karsten - 30 augusti 2022 00:00

Mycket skit som händer i vårt förr så trygga samhälle. Har mest hängt på Twitter de senaste åren. Det jag gillar med bloggen är att man kan ta ut svängarna lite mer här samt att censuren inte är lika hård som på Twitter. Det är egentligen för djävlig...

Av Karsten - 6 maj 2022 02:14

Vad som präglar vår tidsålder är ytlighet. Det finns inget djup i tillvaron, de flesta människor ägnar sig åt flärd och flams, förutom de stackare som ägnar all sin tid åt att få ihop till livets nödtorft och det är rätt många idag. Var tog andlighet...

Av Karsten - 2 maj 2022 19:21

Britterna berömmer sig över att de segrade över de hemska nazisterna som utförde de mest diaboliska exeriment på levade människor i sina läger. Sedan visar det sig att dessa britter eller engelsmän inte är ett dugg bättre själva. 1957 skickade den ...

Av Karsten - 30 mars 2022 22:54

Att tro att Putin bara är ännu en i raden av galna envåldshärskare är att göra det enkelt för sig. Visst har han drag av galen diktator över sig, men han är nog slugare än så. Vladimir Putins bakgrund i KGB som kontraspion har satt sin prägel på hono...

Av Karsten - 30 mars 2022 19:49


Den flygplansformation bestående av två Su-24 Fencer eskorterade av två Su-27 Flanker påstås nu ha varit utrustade med kärnvapen. Attackplanet Su-24 Fencer är utrustat med 8 yttre bommar och saknar inre bombrum, så det måste vara dessa 2 plan som bur...

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards