Alla inlägg den 19 februari 2018

Av Karsten - 19 februari 2018 13:51

För någon vecka sedan blev jag uppringd av en försäljare från ComHem eftersom huset jag bor i är anslutet till deras TV-nät. Han tjatade i minst 20 minuter om att jag skulle prova på C More Standard och till slut var jag dum nog att gå med på förslaget då jag blev lovad tio dagars ångersrätt. Detta var på en torsdag vill jag minnas mig, på lördagen skulle kanalerna vara inkopplade men när jag testade fanns inga C More kanaler. Jag ringde då den tekniska supporten och klagade, det visade sig att försäljaren aldrig kontaktat teknikerna så de kunde koppla in kanalerna. Jag meddelade då teknikern att jag överhuvudtaget inte var intresserad av deras produkter och han lovade att inte koppla in något vilket också skedde. 


När jag sedan får fakturan så har Com Hem fräckheten att kräva mig på en månads betalning för något de aldrig levererat. Jag har sedan dess haft åtskilliga telefonsamtal om dessa felaktiga fakturor som de verkar ha väldigt svårt att rätta till. Jag vill å det skarpaste varna alla från att haka på Com Hems erbjudanden. Jag ser fusionen mellan Tele2 och Com Hem som ett försök att skapa monopol på alla TV och mobiltjänster. Innan hade jag möjlighet att säga upp Com Hem som bredbandsleverantör och istället välja Tele2 detta är nu meningslöst då det inte finns något alternativ. Jag tycker folk ska gå samman i en Facebook- eller Twitter grupp som heter #hatacomhem och avslöja dessa skojare och deras ljusskygga metoder.

Av Karsten - 19 februari 2018 12:48

Hur kan en nation som Sverige bedriva en migrationspolitik där man per capita tar emot fler främlingar än något annat land utan att ha en tillstymmelse till en långsiktig integrations eller assimileringspolitik? Man har inte ens lyckats definiera vad som är svensk kultur och tillåter till och med politiker att påstå att svensk kultur inte existerar. Vi tillåter en massa människor med extrema åsikter utforma invandringspolitiken där humanistiska ideal sätts före realism och verklighet. Hur ska man kunna anpassa människor från främmande kulturer om man inte ens vet till vilken kultur och vilka normer de ska anpassas? 


Först nu när klockan är fem över tolv har man vaknat upp och börjat inse Sverige är på väg mot en kulturell och social kollaps tack vare den ansvarslösa migrationspolitik som bedrivits i ett halvt sekel. Man har aldrig brytt sig om att se de stora problemen som massinvandringen orsakat utan istället ägnat sig åt petitesser som exempelvis muslimska män som vägrar ta svenska kvinnor i hand. Man har accepterat att folk har bott i Sverige utan att ens lära sig språket, mycket av den svenska migrationspolitiken har präglats av en total kravlöshet. Är det märkligt att gängkriminalitet uppstått i ett sådant politiskt klimat?


Det finns inga utsatta områden i Sverige som vissa politiker påstår, däremot har migrationspolitiken skapat en rad getton i Sverige. Att använd sig av ett Orwellskt språkbruk när det gäller invandringspolitiken är genomgående i Sverige. Man försöker skönmåla de problem som massinvandringen skapat. Alla med lite insikt och förstånd vet att situationen i den svenska skolan till stor del beror på att det är för många blatteungar i skolan. Det är unga muslimslynglar som hotar kvinnliga lärare och kallar dem horor. Det är albaner, somalier, araber och andra utomeuropéer som skapar problemen. Det är dom som bildar kriminella gäng i våra förorter, eller rättare sagt det som förr var våra förorter men som idag är att betrakta som ockuperade zoner.


De som oftast försvarar massinvandringen är naiva äckliga fula feminister med stripigt hår och finnar som har en extremhumanistisk syn, de har en in grunden självutplånade altruistisk människosyn. De kör med sitt svammel om att "det är folk som flyr undan förtryck och krig" och har sin politiska hemvist i liberalerna eller vänstern och miljöpartiet. de vill fylla Sverige med lågutbildade ointelligenta träskmänniskor. Ja ni hörde rätt jag vågar kalla dem träskmänniskor. Jag är så djävla trött på detta hyckleri att inte våga kalla saker och ting vid dess rätta namn. De där djävla politikerna kan ta sina lagar om "hets mot folkgrupp" och köra upp dem i sitt djävla PK-aschle. 

Av Karsten - 19 februari 2018 01:19

Nationalism och patriotism kritiseras med jämna mellanrum här i Sverige och Europa som något dåligt och förkastligt. Ändå låter vi nationalismen och patriotismen i USA passera utan kritik. Utan det patriotiska kittet vore det svårt för USA att föra alla sina krig. Då folkmorden i minst två byar i Vietnam avslöjades, det som i Sverige kallades Song My massakern vilket krävde 407 offer i den ena byn och 97 i den andra i form av kvinnor, barn och spädbarn, en del av kvinnorna våldtogs innan de sköts. Detta utlöste demonstrationer på många universitet i USA. Man satte då in nationalgardet som mördade fyra studenter varav en själv var  militär och bara passiv åskådare. 58 procent av den amerikanska befolkningen tyckte då de tillfrågades att det var helt okej att militären sköt ihjäl demonstranterna. Ett klart utslag av den amerikanska patriotismen. Det verkar som man helt har glömt USA:s smutsiga förflutna och är beredd att förlåta denna nation vilka missdåd som helst, samtidigt som man fortfarande skuldbelägger Tyskland för det som hände för över 70 år sedan. Hur många generationer varar Tysklands skuld och varför har USA frikort att göra som det behagar dem? Vad är det för historia som lärs ut vid våra skolor? Eller har man helt lagt ner detta ämne?

Presentation


En akademiker som delger sin omgivning sina ocensurerade tankar och funderingar i en sann nihilistisk och misantropisk anda.

Fråga mig

23 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards